הדף היומי ירושלמי מסכת חלה דף מט
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת חלה מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת חלה דף מט
לו דף מטס אף הוא העלה את בניו המשנה אמרה שיוסף הכהן העלה את בניו ואת בני ביתו לעשות פסח קטן הכוונה פסח שני בירושלים והחזירו שלא יקבע הדבר חובה אומרת הגמרא לכאורה אתיה כמן דאמר פצחן של נשים רשות שאנשים גם בפסח ראשון הם לא חייבות עלזה רק רשות תני כתוב בתוספתא ככה האישה עושה פסח הראשון לעצמה יכולה לעשות לבד למה כיוון שהיא חייבת זה חובה בשבילה והשני תפלה לאחרים דברי רבי יהודה רבי הודה סובר שבפסח שני היא רק תפלה זה רשות אז לכן היא לא יכולה לעשות לבד יכולה להיות תפלה לעוד מישהו רבי יוסי אומר האישה עושה פסח שני לעצמה אם מחוייבת בפסח שני ואין צריך לומר הראשון וכמובן אפילו בשבת כיוון שהיא חייבת רבי שמעון אומר האישה עושה פסח ראשון תפלה לאחרים גם פסח ראשון זה רק רשות ולא חובה ואינה עושה פסח שני בכלל זה אפילו לא רשות אז המשנה שלנו שאמרה שיוסף הכהן שבא לעשות פסח שני עם אשתו אמרו לו לחזור זה כמו רב שמעון שהוא סובר שבפסח שני אין לה אפילו רשות מה הת ת לרב יהודה הוא דרש את כל הפסוק איש צא לבית אבות צא לבית מתייחס לפסח ש כי לגבי פסח ראשון כבר כתוב במכסת נפשות אז איך דורשים איש סלבית אבות הכוונה כל הסכרים חיייבים לעשות פסח שני ואם ר אבל אנשים לא ועוד פעם סלה בית זה הכוונה אם רצו אם נשים רוצות צאל הבית גם אנשים שהם נחשבים הבית גם הם יכולות לבוא ולעשות זה רשות מהת לרבי יוסי הוא דורש איש צלבית אבות אז זה כולל גם נשים קו שקן לבית אז מה החידוש שהפסוק ממשיך ואומר סלה בית אזה בא לקבוע את אנשים כחובה יתמ לרב שמעון שהוא אמר שאישה בכלל לא מחוייבת כי כתוב איש ולא אישה אז למה בפסח ראשון יכולה להביא אז הרב מביא שבגמרא בבלי כתוב במכסת נפשות זה בא לרבות שה יכולה להיות פלה בפסח ראשון מה מקמין רבנן את הפסוק איש הם ילמדו מזה פרט לקטן אז הרב מביא כושת התוספות שהרי בן כך קטן פטור מכל המצוות למה צריכים פה למעט אותו הכוונה אפילו קטן כזה שגדל בין פסח ראשון לפסח שני הוא פטור מפסח שני טוב אז עד עכשיו הבנו שהמשנה שלנו כמו המנדה אמר שנשים בפסח ראשון רשות אז פסח שני בכלל הם לא יכולות לעשות אמר רבי יונה אפילו למנדה אמר חובה ובפסח שני יש להרשות למה פה החזירו אותו שן יאייש על דבר מסוים יוסף הכהן היה איש מפורסם שמה יקבה עבר חובה לכן אמרו לו לכן החזירו אותו ראיה לזה לא כן סברין מימר קודם לשתי הלחם לא יביא אי אפשר להביא ביקורים לפני שתי הלחם אבל אם הביא כן כשר אז למה פה החזירו אותם שן יאי שע דבר מסוים שמה יקבע דבר חובה ול כן תנינן אם באו תמימים יקרבו שמה מדברים על בכורות תמימים שהם יקרבו אם אדם מביא בכורות מחוץ לארץ לכתחילה לא מביאים אבל אם הוא הביא בכור ת בחוצלארץ כן יקריבו אז למה פה החזירו אותם שן יעיש על דבר מסוים שמה יקבה על עבר חובה המשנה סיימה ואמרה אריסטון הביא ביקוריו פמי וקיבלו ממנו תמנ תנינן אין מביאים תרומה מחוצה לארץ לארץ אז אנחנו שואלים ויביאו ביכורים איך אתה מאפשר להביא ביכורים מחוץ לארץ אמר הבוש יש חילוק ביכורים באחריות הבעלים יש אחריות על הבעלים יש מצווה מיוחדת להביא את הביכורים לירושלים לכן גם מחוץ לארץ לא מנו אותם קיבלו אבל תרומה אינה באחריות ה בעלים אז למה שיביא לארץ אם אתה אומר כן ומאפשר להם להכניס תרומה מחוץ לארץ לארץ אז מה יקרה שאף הם הכהנים מרדפים אח לאחריה לשם אנחנו לא רוצים שכהנא מו בטומאת ארץ האמים לכן אסרו להכניס את התרומה חוצה לארץ לארץ הדרן הלך שתי נשים וסליק לה מסכת חלה
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה