הדף היומי ירושלמי מסכת חלה דף מח
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת חלה מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת חלה דף מח
חלו דף מח תני רב חיה רב חיה מתייחס למה שלמדנו בתחילת המשנה על ניתי אש תכוה הביא חלות מביתר היינו מחוץ לארץ ולא קיבלו ממנו מה הכוונה לא קיבלו ממנו אז רב חיה הוא לומד גזרו עליהם והחזירו למקומם אמרו לו להחזיר את זה לחוץ לארץ אמר רבי בבר זבדה הוא חולק אומר מה פתאום אפשר לאוכלה איין את יכול אי אפשר לאכול את זה כאן בארץ שלא יאמרו ראינו תרומה טמאה שנאכל כי זה הרי תרומה שבאה מחוץ לארץ היא טמאה לסופה גם כן אין יכול שלא יהו אומרים ראינו תרומה טהורה נשרפת מי מבין שזה תרומת חוצה לארץ היא טמאה להחזירה למקומה גם כן אין יכול שלא יהו אומרים ראינו תרומה יוצא מן הארץ לחוץ לארץ אז מה לעשות אה כיצד מניחה עד ערב הפסח ושרפה לא כמו רב חיה שאמר שאמרו לו להחזיר את זה בחזרה לחול אמר רבן שמעון בן גמליאל אני ראיתי את שמעון בן כהנה שותה יין של תרומה באקו שאמר זה הובא מקלקה זה המקום בחוץ לארץ וגזרו עליו לא להכניס אותו לארץ ישראל ולכן שתו בספינה אז הגמרא שואלת וא אין בני אדם טועים לומר שמביאים תרומה מחוצה לארץ לארץ איך הוא שתה את זה אז אנחנו וים נמר לא ירד לאקה אלא הוא שתה את זה עדיין בספינה אז עדיין הגמרא שואלת היכן שתו כשהספינה היייתה מנ החוץ ולחוץ היינו חוץ לגבול ארץ ישראל או אפילו כשהיא הייתה מן החוט ולפנים לכאורה נאמר שזה היה שהחוט הייתה שהספינה עדיין הייתה מן החוט ולחוץ אמר רבי יונה אפילו תמה מן החוץ ולפנים הספינה נכנסה כבר לתוך הגבול הימי של ארץ ישראל אבל לא חשו למרי את העין בספינה שואלת הגמרא מתי היה שמעון בן כהנה במי התנ רב לזר רבי שמעון בן כהנה אנחנו נראה את זה מהסיפור הזה רבי שמעון בן כהנה ומסמך לרב לזר זאת אומרת רב לזר היה נסמך עליו עברון לח ציג עברו על יד איזה גדר שם אמר לי אז הוא אומר לשמעון בן קנה הייתי חד כיסם נכד צ שינאי תביא לי זה כיסה מהגדר שני חצץ בו את שיניי חזר ואמר לא תסי לי כלום למה אמר דין אתי כל ברנש ברנש מאבד כן אם כל אחד שיבוא פה יעשה יקח כיסם אואז סגי גוברה אז למרות שמצד הדין מותר מצד מידת חסידות הוא לא רצה לקחת רב חג ומשמח לרבי זהירה עבר חד טעין חד מובל דיסין אחד הוביל שמה איזה חבילה של של קיסמים אמר ליד תליחת קיסם נכצ שיני חזר ואמר לי לא תסי כלום אל תביא כלום למה דנתי כל ברנש ו בנש מית בתכן הו אז ל מובל וגברה וממשיך רבי זירה ואומר לא לרבי זהירה צריך כך לא שאני כזה חסיד אלא מילין דיצר בי נשמע ונבי את הציווי של יוצרנו אנחנו חייבים לקיים זאת אומרת שרבי זיר החייה חשב הוא סבע שצריך להיזהר מזה מצד עצם הדין לא רק מצד מידת חסידות טוב אז איך התחלנו את הסוגיה שרב חיה אמר שמה שאמרנו במשנה בסיפור עם נתה אשקו שלא קיבלו ממנו הכוונה שאמרו לו להחזיר את זה לחוץ לארץ שואלת הגמרא ומה עם הסיפור השני שכתוב במשנה עם אנשי אלכסנדריה הרי קראנו אנשי אלכסנדריה יאו חלותה מאלכסנדריה ולא קיבלו מהם ושמה לא אמרנו שנתנו להם להחזיר אמר רבי במרי מה אתה שואב ולא רבי חיה רובה הי עוד הוא גם את זה הוא יסביר לנו עוד הוא הטלי שגם שמה על אנשי אלכסנדריה וגזרו עליהם והחזירו אחר כך קראנו במשנה שאנשי ער צבועים הביאו ביכורים קודם להצרת ולא קיבלו מהם למה כיוון שלא מביאים לכתחילה ביקורים לפני חג שבועות לפני שתי הלחם אחר כך מה למדנו יוסף הכהן הביא ביקוריו יין ושמן ולא קיבלו ממנו ממה שמע שלא עושים מביקורים יין ושמן שואלת הגמרא תמן תנינן אנחנו נלמד למדנו במשנה בתרומות איין מביאין ביכורי משקין ושמה כתוב אלא היוצא מן הזיתים ומן הענבים מה שמע שזיתים וענבים אפשר לעשות מהם משקים אונה הגמרא רב הילא בשם רב לוז זורקי מתניתא אין נושין ביכורי משקין אפילו מ שזכו בהם בעלים המשנה שם מדברת שכש הבעלים קיבל את הביכורים הכהן קיבל כבר את הביכורים זה שלו אומרים לו אל תעשה מזה משקים למה כיוון שהמשכן עכשיו זהה בעלמה זה לא זה לא השימוש החשוב של הפרי ועל זה המשנה שם אמרה חוץ מזיתים וענבים קיבלת זיתים וענבים לשות מהמהם יין ושמן זה משקה חשוב זה לא נקרא הזעה שלהם או אז זה מה שהיתר שמה זה לעשות מה ביכורים שהוא כבר קיבל יין ושמן אבל מראש להביא ביכורים יין ושמן זה לא שיביא את הפרי בעצמו זה המשנה שלנו שואלת הגמרא ואות ואותן דרך ביקורים משקה לאביה משקה להביאן מנין שיביא תמוד לומר תביא אונה הגמרא חידוש תיפטר שקטן משעה הראשונה על מנת כן וכאן לא לקטן משעה ראשונה על מנת כן יוצא ככה אם הוא ליקט את הזיתים והענבים מראש בתוכנית לעשות מהם שמן ויין אז הוא יכול לעשות מהם ולהביא אותם ביקור עם שמן ויין אבל אם הוא תכנן לאכול אותם אומרים לו אל תעשה מהם יין ושמן תביא אותם זה בהבאת הביכורים ואחרי שהכהן מקבל מכל הפירות אסור לו לעשות משקים מזיתים וענבים מותר לו לעשות משקים עד כאן דף מחס
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה