הדף היומי ירושלמי מסכת חלה דף מז
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת חלה מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת חלה דף מז
[מוזיקה] חלו דף מז 24 מתנות ניתנו לאהרון הכהן ולבניו 10 במקדש שהם אוכלים אותם במקדש ארבע בירושלים 10 בגבול אלו הם שבמקדש חטאת והשם וזוכי של מציבור זה בחג שבועות וחטאת העוף והשם תלוי זה חמש בהמות שת הבשר של אוכלים באזורו ולוג שמן של מצורה שתי הלחם ולחם הפנים ושרי מנחות ועומר עד כאן 10 שאוכלים בירושלים באזהרה במקדש לא בירושלים במקדש ואלו הם שבירושלים הבכורות שהם נחלים בכל העיר והביקורים גם כן נחלים בכל העיר ומורם מן התודה ומעיל נזיר שמה בהמה בעצמה נותנים לכהן את החוזה והשוק ומאל נזיר נותנים גם כן את הזרוע בשלה ומהלכים של התודה נותנים אחד מכל לחם ארבע לחמים ומלחמים שלנו זיר אחד מכל לחם שני לחמים ועורות המוקדשים שמחלקים אותם במקדש אז לכן זה נחשב בירושלים זה ארבע אלו ה שב גבולים התרומה הוא תרומת מעשר וחלה והזרוע והלחיים והקיבה זה דבר אחד שמביאים מכל בהמה שאתה שוחט לכוהל וראשית הגז וגז זה לגר שמת אז צריך להחזיר את זה לכהן ו פיג'ון הבן פיג'ון פתח חמור וחרמים זה מה שהזכרנו למעלה ושדה אחוזה שאחרי שאדם מקדיש את שדה אחוזתו ולא פודא אותה ומישהו אחר פדע ביובל זה הולך לכהנים רבי יהודה עוסר בביכורים ראינו במשנה שהוא עוסר בביכורים לתת את זה לכהן עם הארץ רבנן מתירים למה כיוון שביקור נותנים בירושלים במקדש איזה כהן בא למקדש רק כהן טהור אבל רבי יהודה עוסר בביכורים למה רבי יהודה כדעת ידו רבי יהודה אמר אין נותנים אותם אלא לחבר בטובה כמו כל קודשי הגבול כרשני תרומה בעיקרון הם מאכל בהמה ר גזרו עליהם תרומות ומעשרות כפי שנראה בהמשך אז רבי עקיבא מתיר להביא אותם לכל כהן אפילו עם הארץ אמר רב יונה רבי עקיבא כדתי דו רבי עקיבא אמר כל מעשיהם בטומה אז כיוון שבין כך הם טמאים אפשר לתת את זה לכהן טמא אמר רבי יוסי זה לא חייב להיות אותה דעה אפילו תי ממחלף השיטתי גם אם הוא היה סובר שמעשיהם בטהרה שניה הי זה שונה שאין אדם מצוי לטמא אוכלי בהמתו למה כיוון שאין כל כך הרבה תיקון במאכל בהמה לכן לא מצוי שזה נטמע מפני מה לא גזרו על הבקיע גם כן תרומות ומעשרות שהיא גם כן מאכל בהמה וקצת אדם עונה הגמרא בקיע מאיפה היא באה לנו במנ עליהם יצאתי מל מאלכסנדריה הבריחו אותם מאלכסנדריה זאת אומרת המקור שלה והעיקר של נימצא בחוץ לארץ ומתי גזרו על הקר שינים רבי יוסי אומר במירי עוון רבי חנניה בשם רבי אומר במי דוד אמרין שזה לא מחלוקת היא ידה היא ידעה שבמי דוד המלך היה רעבון ואכלו כרשינה גזרו על זה להפריש מזה תאומות ומעשרות הלכה ה אומרת המשנה ניתי איש תכוה הביא חלות מביתו שזה בחוץ לארץ ולא קיבלו ממנו רק ש אלכסנדריה הביאו חלות מאלכסנדריה ולא קיבלו מהם כי למרות שאוכלים ומפרישים חלה בחוץ לארץ לא מביאים את זה לארץ ישראל כי זה טמא אנשי הר צבועים הביאו ביקוריהם קודם לעצרת ולא קיבלו מהם למה מפני הכתוב שבתורה וחג הקציר ביקורי מעשיך ש תזרע בשדה משמע ששתי הלחם הם הביקורים הראשונים בן היטס העלה בכורות מבבל ולא קיבלו ממנו יוסף הכהן הביא ביקוריו יין ושמן משקה ולא קיבלו ממנו אפו אלה את בניו ואת בני ביתו לעשות פסח קטן הכוונה פסח שני בירושלים והחזירו שלא יקבע הדבר שזה חובה לנשים לעשות פסח שני כפי שנראה בגמרא אריסטון הביא ביקוריו פמי זה עיר בסוריה קיבלו ממנו מפני שאמרו הקונה שדה הקונה בסוריה כקונה בפרו ירושלים עד כאן דף מז y
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה