הדף היומי ירושלמי מסכת ביכורים דף י
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת ביכורים מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת ביכורים דף י
[מוזיקה] ביקורים דף י אנחנו מתחילים בהלכה ח במשנה אילו מבין וקוראים אז הזמן שמביאים זה מן העצרת היינו חג שבועות ועד החג עד סוכות משבעת המינים ולא משאר פירות מן הפירות שבהרים הם המשובחים ומן התמרים שבעמק ו מזית שמן הגמרא למעלה אמרה שזה זית אגורי שהוא וגר את השמן בתוכו ומעבר לירדן גם כן אפשר להביא רבי יוסי הגלילי אומר אין מביאין ביכורים מעבר לירדן למה שאינה ארץ זבות חלב ודבש מה שכתוב בפסוק וייתן לנו את הארץ הזאת ארץ זבות חלב ודבש זה לא כולל את אבר הירדן אומרת הגמרא רבי יוסי בשם רבי שמעון בן לוקיש רבי יונ רבי זהירה בשם רב חנינא 16 מיל שם חיזור חיזור סביב סביב לציפורן הן הן ארץ זבות חלב ודבש אז הרב שואל הרי למעלה הבאנו בריתה שלא מבין מן הציפורניים היינו לא מביא מציפורי שם הכוונה מ ורי עצמה אבל סביב לה זה הארץ זבת חלב ודבש אמר רבי יונה מן ד מקדר מןד מקדר מי ש ילך בערים בצורת מדידה כזאת שהוא הולך לפי ההר אז הוא ימצא שאלין שגרוני ד בישן אותם השדות של ביישן הכוונה של בית שען מנהון הם בתוך ה-1 מיל האלה מקדר הכוונה שהוא לא סופר את השיפוע מד מקדר הד בקת גי נוסר זה גם כן מנהו מת לרבי יונה כתי ואמר אתכם מאונים מצרים אל ארץ זת אל ארץ טובה וחווה ארץ זבת חלב ודבש מה שמע שכל ארץ ישראל היא זבת חלב ודבש אמר לון לא כוונת הפסוק שהארץ כזאת היא אשר בה זבת חלב ודבש תני כתוב בפסוק אשר השם אלוקיך נותן לך אומרת הברייתא דווקא תוך ארץ ישראל אבל עבר לירדן לא יביאו משם ביקורים למה כי זה זה לא אשר השם אלוקיך נותן לך לא שנטלתי לי מעצמי זה קרקע שבני גד ובני ראובן ביקשו את זה מעצמם מה נפק מינ בן אתם שהמשנה הביאה ברבי יוסי שיא אמרה שעבר לידן זה לא ארץ זבת חלב ודבש לבן תם שכתוב בברייתא אמר רבי יבין חצי שבט מנשה חצי שבט מנשה לא ביקש לשבת מעבר לירדן רק אחרי שגד ובני ראובן קיבלו אמר הקדוש ברוך הוא שגם הם יהיו שם אז אם כן חצי שבט מנשה בן אאון מן ד אמר אשר נתת לי סליחה מנדה אמר שדורש את הפסוק אשר השם אלוקיך נותן לך ולא שנטלתי מעצמי חצי שבט מנש לא לקחו מעצמה אז ה יביאו משם ביקורים מן דמר ארץ זבת חלב ודבש אפילו כן אינה ארץ זבת חלב ודבש אז לא יביאו משם ביקורים הלכה ט אומרת המשנה קונה שלושה לנות בתוך של חברו כיוון שהוא קונה ממילא גם קרקע אז הוא מביא וקורא רב מ אומר אפילו שניים הוא סובר שגם בשניים קנה קרקע תנ קמה מסתפק בשניים ככה נו להם קנה אילן וקרקע מפורש קנה גם את הקרקע מביא וקורא רבי יהודה אומר אף בעלי הריסות וחקור מביאין וקורים תני חקור בתי אבות אינן מביאים רבי יהודה אומר הם עצמן מביאין וקוראים זאת אומרת שיוצא כאן שבאיזה מקרה רבי יהודה אמר שהריסים והחכרה רק אם הם אריסי וחקירה בתי אבות שהם כבר דורות דורות יושבים כאן בקרקע רבי זעיר רבחי ב ש רבי יוחנן וחקור בתי אבות י מתניתא כמו שאמרנו או עכשיו יש ניסוח אחר רבי הילא רבי יסי בשם רבי יוחנן ובעלי ארסיות וחקור עם מתנית הגמרא כרגע מבינה שהוא חולק והוא אומר שרבי יהודה אומר שמבין וקוראים גם הריסים קבועים שהם לא בתי אבות הוון באע ממר מן דמר בבעלי הריסות וחקור עם מתנית ה באריס וחקור לו איזה אריס וחקור לו באריס לשעה וחקור לשעה מישהו זמני ה באריס לעולם הוא חקור לעולם למרות שהוא לא בתי אבות כן מביא את רבי באר בחיה בשם רבי יוחנן אפילו באריס לעולם וחקור לעולם אינו מביא למה בבעלי רישיות חכורות ם מתנית היינו דווקא בבתי אבות הדרן הלך בסיעתא דשמיא פרק יש מביאין עד כאן דף י
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה