הדף היומי ירושלמי מסכת ביכורים דף יח
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת ביכורים מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת ביכורים דף יח
[מוזיקה] ביקורים דף יחס הלוח ג אומרת המשנה יש בתרומה ומייסר הגרום מפרש את זה כאן על מיסר שיני מה שאיין כן בביקורים שהתרומה והמעשר אוסרים את הגורן אם יש גורן שעוד לא ראה פני הבית עוד אפשר לאכול ממנו בצורת אראי אבל הוא תרם ממנו תרומה ברגע שהוא תרם תרומה זה עוסר את כל הגורן וכן מיסר שני זה אוסר את כל הגורן ויש להם שיעור כמה להפריש ונוהגים בכל הפירות לא דווקא בשבעת המינים כמו ביקורים בפני הבית ושלא בפני הבית לא כביקור שנוגעים רק בפני הבית ו באריס ובחרות סיקריקון וגזלן סיקריקון וגזלן לא הכוונה שהם יכולים להפריש א הכוונה שגם הם הפירות שלהם חיייבים בהפרשת תרומה ומעשר וכיוון שהם לא יכולים להפריש בפועל אז הם לא יכלו לאכול את זה אבל את הביקורים לא חיייבים להפריש בשביל לאכול הרי אילו בתרומה ומעשר מה שאן כ בביכורים יש בביכורים השאן בתרומה ומעשר שהביקור נקנים במחובר לקרקע קוראים להם שם כשהם עדין מחוברים עושה אדם כל שדה וביקורים מה שאין כן תרומ ומייסר אי אפשר להפריש את כל השדה לתרומה ומייסר וחייב באחריותן עד שזה יגיע לבית ועונן קורבן קורבן שלומים ביחד איתם בשיר ותנופה ולינה גם בלי הקורבן עצם זה שהוא הביא ביכורים זה מחייב אותו להישאר לנון בירושלים תרומת המאסר שווה לביקורים בשתי דרכים ולתרומה בשתי דרכים לביכורים בזה שהיא ניטלת מן הטהורה על הטמעה ושלו מן המוקף כביקור הכוונה היא כך תרומה כיוון שהיא לא ניטלת שלא מן המוקף אסור להפריש מן התיור על הטמו שמה הם יגו אחד בשני והתאורה תתמה טמו אבל תרו מס מסר שאפשר לתרום שלא מן המוקף אז גם אפשר להפריש מן התאור על התמו ואוסרת את הגורן הגמרא תבאר באיזה אופן ויש לה שיעור כ טרומו היינו עשירית מן המעשר ניחה התרומה וסרת את הגורן המעשר עוסר את הגורן הרי זה כבר נאשר לפני כן כשהוא הפריש תרומה תיפטר שיקדימו בשיבולים לפני שזה התחייב בתרומה הוא הפריש בכל אופן מיסר שיני אז המייסר שני הזה קבע את כל הגורן שאי אפשר יהיה לאכול ממנו יותר אראי ומי אמר ש שאפשר בכלל להפריש בשיבולים ומר רבב בשם רב שמעון בן לוקיש מעשה ראשון שהקדימו בשיבולים פטור מטומ גדולו אבל רואים שהמסר ראשון באמת חל אז כך גם המסר שני חל נקנים במחו קק כתי ביקורי כל אשר בארצם הינו קוראים להם שם כשהם עדיין מחוברים עושה אדם כל שדה וביכורים לכתי וראשית כל ביכורי [מוזיקה] כל עד כאן דף יח
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה