הדף היומי ירושלמי מסכת ביכורים דף טז
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת ביכורים מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת ביכורים דף טז
[מוזיקה] ביקורם דף תז אנחנו מתחילים שורה חמישית מלמעלה רבי יוחנן הזל לחדר הגיע לאיזה מקום אמר אנו בן זי דוכה גם בן נזי פעם אחת אמר שהוא מזמין את כל מי שרוצה לבוא לשאול אותו שאלות אז חן אמר אני גם פה אני מוכן להשיב לכל מי שישאל אותי שאלה בעומק בחריפות כמו בן עז את צו הגיע זקן אחד שאל לי שאל אותו אמר הוא שאל שאלה כזאת למדנו במשנה בתרומות גידולי תרומה תרומה וגידולי חולין חולין אבל תבל ומסר שני ומעשה ראשון ו ספיחי שביעית ותרומת חוצה לארץ המדומה והביכורים כל הרשימה הזאת גידולי הם חוליים אז בעצם כתוב מפורש שגידול מסור שני חולים טמון התמה גידולם מותרים וכה במשנה שלנו התמה גידולם אסורים סתירה אז רבי יוחנן ננה לו אמר להין תמר שם בתרומות גידול הן מותרים מדובר בדבר שזרו כלה ואין טמה במשנה שלנו אסורין מדובר בדבר שאיין זרו כלה אומר ליבות ותנינן הרי המשנה שלנו במה העוסקת גם בביקורים וגם במסר שני והיא אומרת שהגדולים אסורים ותנינן איזה הוא דבר שאין זרוק לה כגון הלו והשום והבצלים אם מדובר בלו ושום בצלים הלו והשום והבצלים חיייבים בביקורים אין ביכורים במין הזה אלא רק ב שבס מינים אז לא יכול להיות שעוסקים כאן בדבר שאיין זרוק לה אמר אז הסבא הזה אמר אזל בנז וכה שבאמת לרבי חנון לא הייתה תשובה רבי אליהו פולדה אומר ואפשר שהסבא זה היה אליהו זל ורצה להוכיחו שלא ירגיל לומר כן אתה שאל לרבי עניא אז רבי יוחנן שאל את רבי ניא אמר לו התירוץ שלך כן היה טוב שהמשנה שלנו עוסקת בדבר שאין זרוק ל אבל שאלת על ביקורים נכון לא מדברים על ביקורים בגבי מער דיברנו למעשר הושבה מה שאמרנו שמדובר בדבר שאין זרו לה זה מתייחס למעשר לא לביקורים זה לא תירוץ על מהסירה מביקורים על ביכורים אומרת הגמרא זה קצת קשה מלף השיטתי דרבי יוחנן תמן תמן הכוונה במסכת כלים סוגיה שלא נוגעת לסוגיה פה שמה מדברים על נבלה ומי חטאת שיש בהם שיעור אז ם מתמים את הבן אדם לתמי בגדים המשנה שם אומרת וחסוי בגדים במגע מה זה חסוי בגדים במגע שהבגדים הם לא נטמעים בשעה שאדם נוגע בנבלה אדם שנוגע בנבלה לא מטמ בגדים אז רבי יושע בן לוי שהוא למד את זה הה קשה לו מהתוספת שהתוספת אומרת שמי שנוגע בנבלה בצמר של נבלה ובמי חוס אי אפשר לו שלא ישית הוא בוודאי כשההוא נוגע בהם הוא מזיז אותם ומי שמסיט אז הוא גם מטמ בגדים אז איך אתה אמרת למעלה איך המשנה אמרה שחשו בגדים במגע טמון אמר רבי שוע בן לוי אז מה תראה רבי שוע בן לוי שמדובר לקרנה של נבלה הושבה מה שאמרנו שמי שנוגע בנבלה לא מטמה בגדים שהוא נגע בקרן של הנבלה כשנוגעים בקרן לא מסיטים אותה שנוגעים בצמר ודאי מסיטים קרן לא כך תראה את רבי ישוע בן ללוי זאת אומרת הוא העמיד את הדיון באופן אחד לקרנה של נבלה ולא למי חטו אז אמר לי רבי יוחנן אמר לו לא כן אילפן רבי ראיתי לא כן אילפן רבי וחסוי בגדים שניים אתה מסתכל במשנה בקלם כתוב חשוכי בגדים זה לא שן רבי היינו גם נוגע בנבלה וגם נוגע במי חוס זה התירוץ שלך לא טוב ואמר ופח יגידו להם אז אם כן רבי יוחנן לשיטתו ששאל על עצמו כאן כתוב גידולי הן אסורים אי אפשר לקבל את הקימת שרבי יניא שאמר שזה רק למעשר הכוונה בדבר שאיין זרוק לה כתוב גידולם משמע גם על ביקורים זה רבי יוחנן לשיטתי זה לא מסתדר עד כאן דף טז
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה