האם צריך שכל השומעים יטעמו מיֵין הקידוש?- רע"א י"ד
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם צריך שכל השומעים יטעמו מיֵין הקידוש?- רע"א י"ד
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סמן רא סעי יד למדנו שצריך לשתות מכוס של קידיש מלוי לוג מוב וזה לקובה אם הוא לא שתה הואלי צא ידי חובתו אז לכתחילה כמו שמשת מבאר לפי כל השיטות המקדש עצמו הוא צריך לשתות כמל לוג מוב המה קורה בדיעבד נראה כאן שלוש שיטות שיטה הראשונה אומר המחבר אם לא המקדש עצמו וטועם אחוד מה מסובין כמל לוגוב יצו ומובא כאן שבעצם אפשר גם לתת לקוטן כמו שראן בס רש המטס אב השבת הלוי כותב שאם יש גדולים וקטנים עדיף לתת לגודל רק אם אין גודל יתנו לקוטן מסביר המשת בו שכיוון שה מסו בן שמו מתחילה את הברוכה והוא כיוון עליהם להוציאן אז מועילה טעמתם לכל המסובים להוציא אותם אבל אם שתה אחר שלא כיוון עלי בברכה ואותו אחר רך הגופן חדש מה שמע שאינם יצאים בטעימת ודינו כאילו נשמח שנראה בשיעור הבא אבל כב הגשה זר בוך שאם כיון לו ציו בקידוש אפילו שהשוותה מברר בעצמו אחרי הקידוש בריקס בור פר הגופן יצאו כל המסובים בשתיית מוק מגח קניבסקי שהו דייק ממעשה של החזון איש שהקופים היה לו ספק האם אפשר לצאת רק את רקס הגופן בלי חויב הקידוש מי זה שמקדש אבל לפי שיטה הראשונה אומר המחבר ואי שטיס שניים מצטרף אמלו לומוב המסובים התחלקו זה ישתה קצת זה ישתה קצת לא צריך שאו המקדש בעצמו או אחד ממסובים ישתה לבדו שיעור הנוע שתיי דעתו ומכל מקוים מצוו ממוח שת מקולום אחרי שאחד שת כבל לו גמוב יש מצווה שכל אחד מאלה ששומעים את הקידוש יתמות טעימה בעלמה לו לגמו מספיק אחד כותב המוגן אברום שזה רק אם יש מספיק יין האם יש לו מעט יין מוב שלא ישתו רק אחד ישת לקדש או אדם אחר בדיעבד כדי שישאר לו הנותר לקדש למחרת ובדו זו שיטה הראשונה ויש אומרים הם מקלים עוד יותר ק שבכולם טצו כל אחד מסובים טעם ביחד ניקח את זה יכ לגמו שדנו לכור יצו יכולו מצטרף כשיעור אומר המש כמו שדיברנו בבד לכתחילה לכולל צריך שיתו המקדש כשור עכשיו שיטה שלישית שהכי מחמירה סברים שאם טעם המקדש בעצמו כמל גמוב לא יצו ור חש לדבריהם דנו להזהר בכך לכתחילה הבדיעבד הסכימו הרבה אחרונים שאפשר גם להקל לפי השיטה השנייה שאפילו שתיית כל המיסו מצטרפין אבל שלא יעבור שיעור זמן מאז שהתחיל הראשון לשתות עד שגמר האחרון יס מכדי אכילס פרס הרב קיב הי גם מובא כאן מדייק בסמן רעג שגם דעס הגונים שטיס המקדש מעכבת רק המקדש בעצמו יוצא כת קידש אם הוא מקדש לאחרים יכולים האחרים לכתחילה לשתות מסיים המחבר ודווקא בקידוש ים ככ גינים אבשר דור מתונים מוד הגנים דסג בת הסחר ומה החשיבות של קידיש שמר משתבר שהוא דבר וירו וסמכו על הפסוק לקדש על היין אפילו שעל היין דיברנו זה רק מרבון א יש לכך הסמכת בפסוק זו זוכ על היין לכן זה יותר חמום הגונים שמקדש בעצמו חייב לשתות את הקידוש עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה