האם מספר הדקות שבין השקיעה לצאת הכוכבים משתנה במשך השנה?- רס"א ב'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם מספר הדקות שבין השקיעה לצאת הכוכבים משתנה במשך השנה?- רס"א ב'
[מוזיקה] בסיעת דשמיה ממשיכים סמר שמך א אמצע סעיף ב במילים ושיעור זמן דיברנו שמחבר אומר שממת הזמן הראוי לקבל טוס שבס מהשקיעה עד בנש מושס ודיברנו שהמחבר הולך בשיטס רבינו תם אז אומר המחבר זמן בשמוש הג מיל ש מיל זמן שהולך תורך ללכת שלר מיל שמלך אלה טוב קופ המוס מיל זה 2000 אמו אז שר מיל זה 1500 אמו קודם הלילו לילו זה מי שיראו שלושה כוכבים אז שלר מיל אם אמרנו שמיל זה 18 דקות אדם הולך מיל ב-18 דקות הש מיל זה בערך רבע שעה אומר המשת בו יינו 13 וח דקות זה הכל דס רבינ ותם ויטוי שמשקיעה עדיין לא נכנסה שבת ועדיין לא בנש מושס לכן זה רק טויס ושבס יכול לעשות רק חלק מזה טויס ושבס אבל הרבה רישונים וגם הגרו הסכים איתם הם סוברים דס הגונים שבן הש מושס מתחיל מיד בתחילת השקיעה שכתובה בלוחות שהחמה נסתרת מעינינו ואז שלוש רב מיל אחר כך יוצאים שלושה כוכבים בינוניים וזה לילה מנטרה 13 וחצי דקות אחרכך זה לילו לכן צריך מאוד להיזהר להחמיר כדעת אילו הראשונ ו לא לעשות מלאכה אחרי שהשמש התכסתה מעינינו אפילו מלך השמיץ ולא להקל כדס רבינו ותם למשל להדליק נרות הזהר לגמור את בדקתם לפני השקיע סכמו כאחר כך זח כבר בכלל בן הש מושס ולכתחילה לא ימתין גם על הרגע האחרון רק קדים להדליק אותם בשעה שהשמש בראשי האילנות ומי שמחמיר על עצמו ופורש עצמו מלאכה חצי שעה הקופונים שליש שעה לפני השקיעה אשרי לוי כ הוא יוצא בזה דשי הסקול הראשונים מה מתכוונן משתבר יש שיטה שלישית דס רבינו תם דיברנו דס הגונים שהגור פוסק מותם ויש שיטה סיירים שג רמי לפני השקיעה אז זה בן הש מושס אז אם הוא שליש שעה לפני זה פורש אז הוא מקיים גם שיט הסגנים החזנית והסטייל הורו לבני ביתם להדליק את הנורות חצי שעה לפני השקיעה גס מויש כותב שמה שנהוג בהרבה מקומות להדליק 20 דקות לפני השקיעה זה לא כיח ששים לירים אלא לתו סשה בסוסים זו ולכן האנשים שלא מדליקים נרות לא מחמירים זה אבל ודאי שגם האנשים שיחמיר טוב להם ברוכים כמו כם מנהג ירושלים להדליק את הנרות 40 דקות לפני השקיעה דס הגשה זור בו שזה לא שיט ירים עיקר גם האנשים צריכים להחמיר בזה אלא נהגו כך כדי שתהיה אפשרות להתפלל מנח בציבור אחר כך לומר כבול השבס לפני השקיעה לי מוצא שבס כותב משבור שבלוח ביר בשם הפוסקים שלכול הלמה השיעור של שרב מיל משתנה לפי הזמן והמקום גמור דיברה לפי אופק בבל בזמן ניסן ותשרי שללות וימים שווים במקומותינו אומר המשת שנותן לצד צפון העולם זה הרבה יותר זמן בנש מושס ולכן צריך להיזהר לו לעשות מלאכה מוצא שבס עד שהוא רואה שלושה כוכבים קטנים אפילו שעבר הרבה זמן משקיע כמו שנראה בסימן ר שלג שרואה שלוש כוכבים קטנים אז יכול לסמוך שכבר ודי עצא שבת אז דיברנו ע מחבר אומר מתי הזמן הראוי לקבלת וס ושבת מהשקיה שלפי רבינו ותם שהמכה פוסק כאן כמותו עדיין לא התחילה בן הש מושס אומר הרמו אפשר להקדים עוד לפני זה אבל יש זמן מסוים פלג המנחה אדם לא יכול לקבל ביום שישי בבוקר או ביום שישי בצהריים שבת זה כלום גם אם הוא קיבל זה כלום אין בקבלתו כלום רק מפלג המנחה יכול לקבל ואם רוצ גד לקבל ושבס מפלג המנח לוך הרשו ביוד קבו חלה מה זה פלאג מנחה הזמן מחקתה זה ש ש וחצי לפני הלילה אז פלאג זה חצי מזה שעה ורבע וזה שעות זמניות דהיינו לא 60 דקות ועוד רבע מ-60 אלא בין אם היום ארוך או בין אם היום קצר מחלקים את היום ל-12 חלקים וחלק ורבע לפני הערב זה פלאג המנחה יש מחלוק ס הפוסקים האם שעה ורבע לפני השקיה או שעה ורבע לפני ציס חובים אומר המשת בור צריך להחמיר ולכן אדם שקיבל על עצמו שבת שעה ורבע לפני השקיעה אפילו שלדעת הפוסקים שפלג זה שעה וב לפני הציק חוב אם זה כלום כדין לפני פלג המנחה צריך להחמיר כדס הפוסקים שפלג המינה זה שעה ורבע לפני השקיעה ולכן ברגע שהוא קיבל שבת שעה ורב לפני השקייה צריך להחמיר שכבו חלה ולא יעשה מלאכה עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה