האם מותר לצאת לרשות הרבים עם פיסות פלסטיק ליישור הצווארון?- ש"ג ג' - ט'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם מותר לצאת לרשות הרבים עם פיסות פלסטיק ליישור הצווארון?- ש"ג ג' - ט'
[מוזיקה] בסיעתא דשמיא סמ שג סעיף י כאן נלמד לגבי טבעת אז למעשה המשור מציין בסוף הסעיף שסימן שא למדנו את הדין לגבי גבר אז שם ראינו שאם הוא יוצא בטבעת ללא חותם זה אפילו שהיא מונחת על אצבעו כיוון שזה לא תכשיט לאיש חיב טוס וזה לא יצו בשינוי מה שאם כן טבעת ם חותם זה נחשב כתכשיט לאיש וזה קו הפוסקים האם באיש גזרו מד רבון שם הירא או לא באישה זה בדיוק להפך אומר המכב תצ בטב שיש שלו חסום כי אין דרך ישה לשת כזו טבעת זה לא תכשיט אז זה מסוי ואם וצו חייב אסטוס לכאורה זה שינוי אם אין דרך אישה ללבוש על ידה כזו טבעת אומר המשת בורו זה דרך הוצא בכך כי לפעמים נותן להבעל טבעתו בחול להצניע בקופסה ומניחה באצבעה עד שמו לכתו לשם ממילא זה לא נחשב כצו בשינוי זה צו דרקו חב חוס אבל ום אז זה תכשיט לאישה לכ מותר אב כמו בכל תשי שיש חשש שמטרה לא קרב סעיף י צ בקו ו שחלקו במשנה כתוב שמצ חסוס ולכאורה לפי מה שמב כותב שזה תכשיט שהיא כושרת בזה מפתחי חלוקה לא מובן אז המשור מסביר כך החבה לא מתכוון לומר שהיא כעת כך משתמשת בקולר המחבר רק רוצה להגדיר מה זה קוליר זה תכשיט שבדרך כלל משתמשים בזה לקשור את פתח החלוק אבל כאן מדובר שהיא לא סוגרת את פתחי חלוקה אלא היא נוסת את התכשיט הזה עליה ולכן היא חייבת חוס ככי זה לא תכשיט זה מסוי המטרה שלה זה רק להראות שהיא עשירה א באמת אם כעת היא סוגרת ב מפתחי חלוקה לא רק שמ דריסה מותר אלא גם מד רבונו מותר כי לא חוששים שם תשלו ותראה כי אם כך יפתח החלוק ותתגלה את בשרה לוחם מציין שאפילו שלגבי מחת ראינו מחלוק באופן שתכשיט כאן כול הל יודעו ועוד מובא כאן במסופים שיש כאן עוד טעם להתיר כמו שמשת בור כתב לאל כיוון שזה חלק מהבגד רק המכבה מדבר באופן שהיא לא סוגרת ואז זה מסוי בעלמה ממשיך המכבה גם לא תצא ולא י ב קוולס והוא קשר שקוש בו בוסם שריחו טוב ואישה שריחה רעה היא טוענת את הקובלת עליה לא חייבת על זה משוח שת לכתחילה עסור שמ היא תשלוף ואז היא תטל זו סרבים הוא הדין שאסורה לצאת בצלוחית של שמן אפרסמון שקבוע על זרועה המובא כאן מסמן שא שלגבי אנשים שרגילים לשת מקל לשם חשיבות שאין היתר לצאת בו אפילו שהיציאה בו כשנסע בידו דרך התקשטות כי היציאה בתכשיט מותרת רק כשנסע אותה בידו ולכן אסור גם לשה תיק מהודר וכדומה אפילו שלרב מצדד להתיר בזה קשה להקל בדבר ככה משתבר כותב ש שם סעיף יבז כמה מדובר לגבי שן תובת אם חוסר אס מש מסו אחר בקו אם הוא של זוב לאצ ד שמשו במשר שיניים דיל מזוו יצחקו עליה ואז באמצע הרחוב ש תוציא זאת מהפה טרב אב של כסף שדומה לשר שיניים מותר וכל שק שן דודם שן זרה שמה אז ודאי זה נהפך כחלק מגופה והם בזה סאו סעיף יג כנראה שיש הבדל בין איש לאישה לגבי נעליים בשתי אופנים אופן ראשון צ במי הקע למלו דו חוששים שמה יצחקו עליה ואס תבוא להוציא את הנעל באמצע רשו סרבים ולטלטל זאת ולא במין חודוש שהיא אף פעם לא לבשה שמו לאיב דוסו אולי זה לא יתים למדתה יא תשלוף זאת ו תלך יחפה תטלטל דרבים ומטעם זה כותבו שחס שנעלי נשים חדשות לגמרי שאסורה ללבו שיש שיטה לעלון שגם בבית אסור לה ללבוש את זה אז זה מוקצה כ שתו יסו אומר המחבר אם כ דוסו אפילו רק שעה אחת הלכה עם זה אז לא חוששים ולכן בזמנינו שרגילים למדוד את הנעליים בחנות קודם קנייתם אז כותב הגשה הזר בו שהמדידה נחשבת לבישה ומותרת לצאת בהם בשבת רק לחדש נעליים שהי אף פם לא לבשה זה אסור ושתי הלכות הלו אבל איש מטו שין מקפת כל כך לכן לא חוששים שיצחקו עליו אז הוא יבוא להוציא נעל הקרועה וכמו כן נעל חדשה גם אם לא כל כך תתאים לו הוא ילך עם זה הגו כל מה שחוששים באישה זה רק בנעליים ובשר מלבושים אין לו חושית עשור זאת ברחוב אפילו בישו כמו שראיינו בתחילת הסימן סעיף יד כאן מדובר לגבי חוטי שיער שהיא שמה על שערה אז למעשה נראה ל לא מסי ותכס פאה נוכרית שאיתה אסור לצאת שם זה תכשיט אבל כאן זה רק חוט עים באלמה אין לה מה להראות לחברתה ולכן זה נחשב כ מלבוש ה ב שר ש ברת חידו הוא שומ שמ תב לר ז באמצע הרחוב אבלוב ש זקנו בשל ילדו בשל שרות שערות של אישה צעירה ו ילד בזקנו כי בזה חוששים שצחקו עליה והא תבוא להסיר ז באמצע שרבים ולטלטל עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה