האם מותר לצאת בשבת לרשות הרבים עם 'רסן' ליישור שיניים?- ש"א כ"ג - כ"ד
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם מותר לצאת בשבת לרשות הרבים עם 'רסן' ליישור שיניים?- ש"א כ"ג - כ"ד
[מוזיקה] בסיעתא דשמיא סימן שא סעיף חו ג כאן נלמד לגבי יציאה לשוס רבים עם דברים שפורים לבגדים אומר המחבר הבונים יצים בזין פעמונים ההרוגים לא הם בקסוס אבל אם אינם הרוגים לא אם הם הרוגים הם תפורים לא חוששים שמה הם יפלו ויבוא לטלטל אותם ברשו סבים ואפילו אם הם של זהב זה עסוי רק לבני מלוכ לעשירים לא חוששים שהוא לא עשיר אז יצחקו עליו ויבוא להסיר זאת וטלטל בו שובים כיוון שזה הרוג הוא לא יכול לעשות זאת בקלות אבל אם אינו הרוגים אפילו הם קשורים לבגד כל שכם בזוג שתולה על צברו אסור כי חוששים שמה זה יפול ויבוא לטלטל בו שו סרבים כל שכנם של זהב חוששים שמה יצחקו עליו שהוא מיהר כאילו הוא עשיר כאילו הוא בן מלך ובוא להסיר זא לטלטל ביד אפילו בנים קטנים שאינם עשירים אסורים לצאת בזוג של זהב שאנה רוג בסום או כזה שתלוי בצום כפילו שלהם עצמם אין חשש חוששים שמה יצחקו עליהם ואביהם ישמע ויבוא להסיר זאת מהם וטלטל בתוך כדי כך דל אדם מזב שסורב הגום מוסיף הרמון מה שראינו שפעמן תפור אפשר לצאת איתו ו מהנה עוד מכור בלקסוס רק בדוב שדרכו ישמחו בשום למשל זו כשהדרך הייה בזמנם להייות בכל לבגדים לנוי לכן באריג התירו ולא גזרו אוט אינו הריג כיון שהוא נוי לבגד לא הטריחו חזל להפסיד את הבגד ולהתנות אב אומר הרמו אם חיבר שודו שין דוק בכך וסו כי גזרו מחובר אווין המחובר אז לפי זה כל זמן שזה מחובר זה רק מד רבון אב במקור במוחו מסיים שייתכן שבכלל מסוי ויש בזה חיוב טוס שזה לא בטל לגבי הבגד כיוון שאין דרכו בכך וכך משמע בתשוב שרש בו שכל דבר שאינו צורך לבגד אולא תשמיש לבגד לא בטל לגבי הבגד ו כאילו ציו לבדו בלי הבגד וחיב חוס אבל מובא כאן שמי שמחבר חתיכת בת לבגד לסימן או תווית של היצרן או כאלה דברים שתביא את שם אזה שעטנז אב שבית הלוי וחותנו השונים גם כותבים שזה בטל הבגד וזה גם שייך לבגד בזה מותר לצאת עכשיו כידוע בשוה רחמון ליצלן הנצי ממח שמום חיוו צ בתלי צהוב היה כבר בזמנים ברו כך אומר הרמו סון עיגולים ירוקים שגוזר המלכות שכל יהודי איסו א בסוסו מר צ בשבת לשב אפילו כשאין עירוב אפילו אינו טופור בסוסו רק מחו בשום קצס זה נחשב כלבוש כיוון שדרך לצאת בו כל ימי השבוע ולא חוששים שמה יתבייש והוא יסיר זאת ווא יטלטל בובים כיוון שאמל וסולו שלא להסיר גם לא חוששים שמה זה יפסק ויפול ובוא להסיר לטלטל זא כמו בזים ש הרוגים כי זה לא חשוב ברגע שזה ייפול לא יבוא להרים את זה וכן מוסיף הרמו מוצ במטפחת שמקנחים ביף שקרים בצלית עם מחור בלקסוס אבל כאן צריך שיהיה מחובר תפור היטב לא כמו העיגולים הירוקים שמספיק מחובר שם קצת אול קופונים שטפו בשני תפירות א זה כמו הרוג כמו שן בתחילת הסעיף כי אם לא חוששים שמה זה יפסק ויבוא לטלטל כמו בזים ואפילו שהוא דבר שהוא לא מלבוש ולא תכשיט מכל מקום זה לא נחשב כמשו כיוון ש בזמנם היהה דרך לתפור את המטפחת לכסות אז הוא בטל הבגד לפי זה בזמנינו שאין דרך כך לעשות אז הוא לא בטל לגבי הבגד ועשו וכך מצדדים כמה חונים אבל יש שכתבו שכמן שזה לא חשוב הוא בטל לבגד שופו בו כשיראה בעלמה לבגד או לחגורה אפילו כשרון בודום בקש שיומי אסור לצאת כיוון שהוא לא חוגר את עצמו במטפחת הזו מי שרוצה לצאת במטפחת אחד ולא תפור לקסום בעוד יום אז התז כותב אין לו יתר שיעשה אתה ממנו כאין חגורה לחגור בו כיוון שיש לו חגורה בלי זה וחגורה גבי חגורה אסורה כמו שנראה לאלון אלא אומר התז יחבר ראש המטפחת בראש החגורה בעניבה עניבה מותר לעשות בשבת ואז הוא מעריך את החגורה וירגו את עצמו גם בזה כל זמן שהולך ברחוב יש מפקפקים בזה כי הם סוברים שכיוון שהוא עושה רק ניוה כי רק זה מותר לעשות בשבת הוא לא עושה קרשר של קיומי אז זה לא מועיל זה לא נהיה חלק מהחגורה ולכן לכתחילה טוב לעשות עצה זו גופה מערב שבת לקשור זאת בקשר שכיום לראש החגורה אז זה נחשב חגורה ארוכה אבל אם הוא תפר זאת לחגורה באמצע זה לא מועיל אלא אם כן הוא תופר בראש החגורה וירגו עצמו כמו שדיברנו לגבי קשר של קיומי בור לציון כותב שמטפח שמצוות בזמנינו לא מועיל לתפור אותם כי הפעם הם לא היו חושבות הם חשובות הם לא תפילות לבגד הגשה זבר כותב שיכול לקשור את המטפחת סביב צוו כצעיף או סביב צוו קצות המטפחת שיש לו תועלת מזה זהה מפני בקיץ או מפניות החורף לחמם הבור לציון כותב שזה לא נחשב מלבוש באופן כזה עוד מובה כ מגס מוישה שאם לצורך השימוש במטפחת מפריד זאת כסוס אז לכל דות אין המטפחת ב בטלה לסוד ואסור לצאת בה בסיים הרמו הזכרנו בתחילת הסעיף שפסר לצאת עם פעמונים ועוד מצס בזן רוגן דק שאין בהם איןבל אין בהם את הלשונית ואין משמין כל כי אם משמיעים כול אשמ אסכול אסור בשבת סעיף חוב ד נראה לאלון שמוצר לצאת מרשו סרבים בקמ מומחה לרפואתו זה כמו תכשיט ואחד מבגדי החולה אז גם יוצאים ממסובים שקושרים אוסום בקורים טולים אוסום לרפוא ובסעיף חופי נראה מתי נקרא הקומי המומחה ודס הגשה הזו שגם פלטה לאישור שיניים נחשבת כקמע ומותר לצאת בה וכך גם בור לציון כותב הרב ניסים קרדס כותב שמה שהותר לצורך הגוף הצרך פו זה דווקא בדבר שיש תועלת מיידית אבל פלטה בתועלת מידית אז אסור אבל אם היא קבועה בפי ולא מורידה אף פעם אז היא בטלה לגוף ומותר לצאת בה עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה