האם מותר להתעטף במגבת ברשות הרבים לאחר הטבילה במקוֶה?- ש"א ל"ב - ל"ה
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם מותר להתעטף במגבת ברשות הרבים לאחר הטבילה במקוֶה?- ש"א ל"ב - ל"ה
[מוזיקה] בסיעתא דשמיא סמ שא סעיף ל בז כידוע כסף הוא מוקצה אבל אם יש בו חור כמו שהיה פעם הסימונים אז זה ראוי לטון אז זה לא ברור שזה מוקצה אומר המחבר היוצא לרש סרבים כמובן מקום שאין עירוב במוס הצרור בדינו יש לו כסף שצרו לו בדינו שהוא לבוש בו חיב זה לא נקרא שינוי זה דרך הוצא בכך הוא עדין כשיוצא החוצה כשיש לו כסף בכיס אבל בבית או החוצה מקום שיש עירוב אין איסור יצ אז רק צריך לראות ש לא יהיה בעיה של מוקצה אגו אבל בביס מוטר להיות לבוש בסדין זה אם צריך לו וכאן החלקו החונים יש אומרים אם הוא צריך לסדין מותר לו אבל יש אומרים זוס שבס שצריך זה דוקא שהוא מפחד להשאיר את הסדין שמה יגזלו לו את הכסף אבל אם סתם הוא צריך את הסדין לא הותר לו לטלטל למה כבר נראה שמדובר שזה לא מוקצה שזה עם נקב אבל בכל זאת זה לא ברור שזה לא מוקצה כי צריך איחוד שלא יהיה מוקצה לכן רגמו קם מצורך מוקם חשש גזל יתרו לו ואפילו אינון צרורים זה לא צרור אז פשז כוונת הרמו שאפילו ש מחזיק זאת ביד רק שי מנו קובים דהיינו זהובים אדומים ו מטבעות כסף שן להם ש מוקצה על ידי זה שראוי לתלותו בצבע ביתו לתכשיט אז אומר אגרו שזה לא רק לסיום שאינו מצורים ש רוצה להחזיק ביד אז צריך שיהיה מנוקבים אלא זה עולה גם עלל גם על הריש שגם בצורים בסדי צריך שיהיה מנוקבים כי אם לא אסור לטלטל את הסדים כ נעשה בוסיס למוס שצר בתוכו מערב שבת סעיף לג אוסו צס בשבס במוס בכסף זוב התפורים בבגדו זה לא בטל לגבי הבגד כמו שאר דברים שפורים לבגד כי הם חשובים אז הם לא בטלים א בכל זאת כתוב רקו ולא חיב בשונה מצורים למו כין שזה לא דרך באופן שזה תפור הגו ויש מתירס שור שגזל ממנו אם יניחם בביס וילך מהם אז כיוון שהם תפורים בתור בגדו והם בזה רבו כמו שדיברנו כזה לא דרך הצ כל שזמן הזה של הרבה פוסקים אז הרחובות שלנו זה לא ר אכ כי חששו שכין ש אם לא נתיר לו לטלטל זאת הוא יבוא גם לעבור על איסו וירו יבוא לחפור בקרקע ולהטמין כתבו האחרונים הוועדים לא תפר אותם בעוד יום יוכל וצין בשבת על ידי שינוי אחר שלא י כדרך צוי דנו שיניח את הכסף בן בגדו לבשרו או בתוך הנעליים אבל לכתחילה טוב יותר לתפור בבגדו בעוד יום שלא יצטרך לטלטל בידיים כדי להניח זאת בן בשרו לבדו וכדומה ואחי נגין וקל אם צריך לו צס דהינו הוא מפחד שהוא מישב בבית כל היום אז ירגישו למה הוא לא יצא ל בית למה הוא לא יצ לתפילות כנראה שיש לו איזה מטמון יש לו כסף יבוא לגזול אותו אבל אם ש בבית צס לא צ חוץ לארו כשהוא לבוש בבגד הזה במקום שאין צורך וניחום בביס יש להחמיר שלא ללבוש את הבגד גם בבית כי חוששים שמע יצא בו החוצה סעיף לד דיברנו לגבי טלית כמה מדובר לגבי סודר טלית ה מרובע סודר זה בגד צר יותר כמו צעיף כזה ד בסדר המקופל סיפו טלית אסור כי זה לא דרך לוי ש בסעודה דרך לושו סקר בחול לקפלו על כתפיו באמת דווקא מקומות שדרך איזה אנשים ללכת כך לפעמים מוסיף המחבר בגימורי כתוב שיש מן דומר שדווקא אם יוצא חוט מהסוד והחוט הזה קרוך על אצבעו להחזיק שלא ייפול מכתפיו אבל אם בלי זה חוששים שזה יפול ויבוא לטלטל אבל לא פוסקים כך אף על פי שאין מקו חול צבו לא חוששים שזה יפול ווא יטלטל אבל ואם אין סוד חופה רוש ורובו אוסו צס למקים כושר שני ראש ולמטה מכספו זה עם זה אם יש בסוד שיעור כדי לכפות ראשו ורובו אז אפילו שכעת לא מכסה את ראשו ורובו אל המקפל על כתפיו מותר זה דרך מלבוש אבל אם הוא קצר ואין בו שיוק כפות את ראשו ורובו אז זה אלה זה דרך זה של מלבוש לדם הזה לכן צריך לקשור שני רשיו למטה מכתפיו אז זה כמו אבנת ומותר אפילו שזה קצר החזון אש סבר ש מותר לצאת בחליפה שמונחת על כתפיו בלי להכניס עדיו לשרוולים הבחו שוני כותב שיש לדום בכל מקום מקום אם כך היא דרך הלבישה בורו לציון גם מתיר לצאת כך לצאת ממגבת שמונחת על הכתפיים באור לציון כותב שמותר זה נקרא דרך מלבוש ומרשה כותב שאם גם ביום חול הדרך ללבוש את המגבת כדי להנות מכח גנה מהקור או מהחור מותר ונתן שם סימן שאם רואה אותו לבוש באותו באופן זה יחשוב עליו שהוא נוסא מגבת אסור לצאת אם חשוב על שהוא לבוש מגבת מותר מי שמרים את כל הבגד על ראשו כדי להגן על כובעו גשם וכדומה אין זה דרך מלש אסור אבל אם הוא מרים זאת להגן על גופו מותר סעיף ל לבודים הכושים לבד שלא מלבוש אוסו להביר בשס בקרמס אפילו כשהוא מעוטף בהם כי זה לא דרך מלבוש וזה מה אסוי ואסור מה שם ברמבם שאפילו הם דקים אסור כיוון שהוא קשה אבל במנו קושים ארבה מותר לאבין דרכיו אפילו בשו ורבים אבל משמע ברמבם שדווקא הם גם דקים כמו הבגדים ולא מספיק שם רכים עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה