האם מותר לדלג 'נשמת' כדי להתפלל בציבור?- רפ"א
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם מותר לדלג 'נשמת' כדי להתפלל בציבור?- רפ"א
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סמ ר פא שיכ ולכ אנחנו מורידים ובוי סעיף אחוד מתקדמים בסדר היומים של שבת סיימנו עם ענייני ליל שבת וכל ענייני הנר שצרכים בלילה בחושך ומתחילים עם שכריס של שבת אחת התוספות בתפילה שכריס זה נימס מובא כאן מטור שאומרים זאת כי יש בזה מעניין צס מצרים ולכן סמכו לשירת הים לבוש כותב שום הר שיש לאדם בשבת תקנו תפילה זו הוסיף רבי ש אננו משיגים חוכר בשבת שם בנשמ אנחנו אומרים ולכ לבד אנחנו מדים אומר המחבר אין לישס לא משתחווים באמירת זה אננו מים שאשו א ב שאמ חומ כמו ברסוף וכולי הג מביג שבשב נס בחול משום ובחו נאמר בבוקר צל שבס נאמר וב השב דמשמע איחור אבל צריך להיזהר שלא יעבור זמן קרישמה ברשי במגילה משמע שגם בשבת מצווה למהר לקרוא כריש מיקן מוסיף הגים רבוס בזמ של שבס לווים לפי מגו ולמ המס קס מביא שמותר לומר בציבור הדר ומו רק ם כיפר אבל למיסה מנהג המפלים נוסח ספרד ומר בפסוק זמו בשבת הדרס ומונו כותב האיש לאברום שדווקא בדרך ארי אסור בקביעות מותר אבל הוא עצמו נהג לומר זאת בלחש ושבת הלוי כב מסביר שכיוון שומרים אותו בקביעות כל שבת זה נעשה כחלק מהתפילה ומותר לאמרו בדרך הרנו דרך שיר ודבקות לא יאמרו בציבור לרק ביום כיפר מקום קדין צוריך יון הליקוט המאריך כותב שיש שאומרים אותו לפני הודו אז בגד התפילה וחיד כי מי הודו מתחילה תפילת הציבור ואז מותר לאומרו הוח שוח כותב שלא חוששים מה שכתם מוגן אברום אלה שנוהגים לומר זאת כל שבת מזמו סודו בסימן א ללמדנו שלא אומרים בשבס ויום טב כיוון שלא מקריבים טודו ביומים אלו אם תא והתחיל לאומרו כותב הנזיר שימשן ברגע שאמר את המילים מזמו לסידו אז אחר כך כבר לא נזכר הקורבן אז יסיים את המזמור כי בפרט שוא אומר זאת רק דרך שבח בסימן קו א כותב שטוב שו להרים את כולו פסוק ד זמרו כן שהקדוש ברוך הוא שומע גם תתפלל בלחש בשבת נוהגים שאחד אומר פסוק די זמרו בכל רם וכשאומרים השם מלך השמ מולוך נכון לעמוד מביא הרמו ובכל דובו כל התוספות שמוסיפים אפילו נשמ אם לא אומרו אין מחזירי סוי אלה שפנים נוסח ספרד שנוהגים לומר את הפרקים שמוסיפים בשבת בפסוק אזו לפני בך שומר הסתפק אתוס שחון אם שכח לאומרם ממקומם אולי שיאמר זאת כמו נוסח אשכנז אחרי בברוך שומר מלבד אומר הרמו אם לא ימ קיב וכולי בצ מחזירו מסביר כל מזמורי הש שמוסיפים בשבת לא נזכר שבת מפורש אלא כיוון שיום השבת יום מנוחה הוסיף לומר בו מזמורים אלו שבכר קדושת השבת מוזכרת בו מסביר המשור אין הכוונה שמחזיר אלא אחרי תפילה 18 יאמר בלי ברוכה יתחיל משבח נוס וכולי שכן שר זמירות אם שכח אין חיוב לאומרם אחרי התפילה אם נזכר לפני שאמר בחת השם יצר מרוס שלא אמר לו כל שובס אז הפרגוד כותב שיתכן שיש לחזור ולהתחיל קל ששו הוא נשאר בצורך יון כותב החי יודו מכל מקום אפילו שאמרנו שאפשר להשלים אחרי התפילה אם הוא שכח אבל לכתחילה לא ידלג הנוסח לוקל שובס או הקל דוחו כדי להתפלל בציבור שהרי כל זה נזכר בזר שמ מנו שסר ברכה ככי ולמוד לא מזכיר אבל גם זה מוזכר בזו אז גם זה לכאורה לא ידלג ויעדיף שיתפלל ביחידות מי שצריך לדלג את פסוק זרים בשבת הסמי כתוב שדג מה ש סופים בשבת מלבד נשמר פסוק זות החול כי הם תדירים אם יש לו יותר זמן יאמר למנצח לדו בשס פילו למישה שהם קודמים בשאר המזמורים בנוסח ספרד שאומרים רנו לצדיקים פני דו שנוסו כותב הקס השולחן שמסתבר שגם בסדר עדיפות רן צדיק קודם אבל הגרב בשול חולק על זה מוסיף הרמו יש לאריך ולהנעים זמירו דהיינו לאומרם בניגון שיש בו נעימה כן שעושים בפסוק זימרו אבל לא להעריך הרבה הפליגו הקדמונים בגנות המשוררים החזנים שמעריכים מפרידים אות מחברתה ותיבה מחברתה כמו כם מובא כם המר משיק שכפול תיבות בתפילה יש בזה כמה חששות ויש לאסור מלבד מה שתיקנו חזל לכפול במרת אלל התור חיים כותב שבעל המכני חיים גער בחזן שכפל תבוס בקדושה המי שכוונתו לשם ש מים ומרוב עבדת התפילה כוונה כופל התפילות התיבות רשי לעשות כן הח שלחון כותב לי מוחוס הזה אם כופל תיבות שלא כסדר הברוכה כותב הגוס מוישה שוודאי שרוח חכמים לא יכולים כך אלא שאם יש פירוש לדברים שמה ה לא צריך לחזור לראש הברכה אבל אם יש פירוש שקל דברים שמ מחמת הכפילות צריך לחזור לראש הברכה מסיים המשבר ביותר מצוי קלקול על ידי הניגונים סיום הברכה כשונים הקהל אומן לפעמים עונים קודם ששה ממש הברכה ואז ה אומן חטופ הו לפעמים מריחים בניגון אחרי סיום התיבה ועונים בפס גדול ומן אז האומן יסו ימו אם הציבור מומים שחז מנגן מריר בסוף הברכה כותב במ ק חד משבר שלא יענו אומן רק אחרי שס הברך את עצם התיבה האחרונה של הברכה אבל אם הוא מעריך בתיבות ואמ רומן ש בקדיש אז המשב כותב לאל שיענו אומן מיד כי בזמן קורד המירון בלמו זה עצמו כבר מסתיימת הבקשה ועונים אומן מוסיף הרמו למחוז במרר בם אף על פי שמוחם מחב משום ביטל תוירה אבל צריך להיזהר מאוד לעבור זמן כריש ותפילה על ידי האריכות ומכל מקום יסיים הרמו בשבס ויום טוב לא יאריך יותר מדי כדי שיכלו קודם ששישי כד לכמון שר פחס אבל שם משתבר מביא שלרב מצה סמך להקל לגמור את התפילה אחרי חצות עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה