האם מותר לבדוק פרי מִתולעים לאור הנר?- ער"ה ו' - י"ב
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם מותר לבדוק פרי מִתולעים לאור הנר?- ער"ה ו' - י"ב
[מוזיקה] בסיעת דשמיה סמן ערה סעיף וב אומר המחבר למדנו שאסור לקרוא לונ אבל תינוקו של בבון קים רנ מפני שאי מסר בונם הם לא פושטים ידם לשום דבר גם ביום חול אלא ברשות רבם ולא חוששים שיבואו להטות ממה שס שחן ערוך שאפילו שה המלמד לא נמצא כעת גם מותר להם כי הם מפחדים כל רגע יכול להיכנס כמו שכתוב ברש בו אבל יורב מביא הרבה פוסקים שחולקים על הרש בו שההיתר הוא דווקא כש רבם עומד לידם ובסעיף ח נראה שגם בלי יום הכיפורים לא חוששים שם עטה משום שאי מעס ם הכיפורים אולוב והמקור לכך הוא מהגמרא הזו כך למדו הראשונים שכמו שמסר בון קר גם כל אחד יש לו אמה ביום הכיפורים והגר קרץ מסביר שפני האמ יעשה דבר ללא מחשבה ואז הוא יזכר שום הכיפורים ואסור לעטות והוא כותב שמקובל בשם החזון איש שרון לא רק להתפלל ביום הכיפורים מותר גם ללמוד לאורו וגם בליל ראש השונה יש היתר זה כרמת הדין עליו בשבת הלוי כן דן שמה יש הבדל בין תפילה ללימוד ושם ההיתר הוא רק יום הכיפורים ולא בראש השונה ובן אצל אבי מצדד הגרן קרליץ שזה לא דומה לתמיד אצל רבו כמו שרצינו לגבי הסיו שאין כזו אימה גדולה כמו מרבו ולכן אין היתר זה סעיף ז' מותר לקרוא במה מדליק לא רנ משני פרק ביז שמסכת שבת מותר לקרוא לא רנר בשבת שרי הוא מזכיר איסור שבס ואיך ישכח אז לכאורה מחב היה צריך לכתוב מקרס אילוס שבס אומר המשבר לא משמע דווקא מדליקין ששם נזכר ענייני יסור הדלוק ואיך ישכח וידליק אבל שר ח שבס לא ודווקא משניות שבפרק זה שהוא מקור הדין כך כתוב בסמ אבל הגמרות של פרק זה דס הגרן קרליץ שאן לקר לנר אלא סוגיות שעוסקות בעון דלוק הסנר כמו כן מותר ללמוד נין הדלוק הסנר שבשולחן ארוך סעיף ח נהג עם לי קרויז בלי יום הכיפורים במר זרים כמו שהזכר שי מסם הכיפורים עליים סעיף טס למעסה בסעיף הבא נראה שכתוב בגימורים שמותר להסתכל ראשי פרשיות ואז הוא אומר את השר בעל פה זה דבר שלא צריך עיון רב ממילא אומר המחבר אותו דבר ליל פסח שחל יש בשבס אם זה חל בחול אז אין בעיה ביום ט מותר להדליק נר מחברו אז מותר להטו ם של בשבת מג בספר משום עי רשפו ור שגור בפי קצת והגן קרץ מוסיף שגם הפיוטים שאחרי הגום שגורים בפיקו ומותר לקרם ורנר אבל אומר המשת אם ה מורץ שלא למד מעולם ואין שגור בפי כלל בלי סידו בלי הגדה ואין לו שום אדם שבקשה שיתן דעתו עליו שלא יה מכל מקום אפשר גם כן שיש להקל שלא לבטל מצוה גודו אפילו אין לו רק נר של שמן כל ש יש לו חל ושה שבזה ודאי יש יותר מקום להקל סעיף י כמו שהזכרנו הרב המלמד בספ כל שר הפרשה בעל פה פס דק א כל שיודע הפרשה על פה בקצ בסף השור הוא לא מסכל כל הזמן פם את העיניים מהספר אומר בעל פה אז יש לו הקר מטעם זה כותב התז יש להתיר למשקים בשבת בבית הכנסת ועדיין חשוך ומתפלל אור הנר שדולק שם בעוד יום מותר לפי שהתפילה ושער דברים שהוא אומר ודאי שגורים בפיו יותר מן הגוד בפסח אבל ללמוד שם אסור כיוון שצורך יון סעיף יא כילים אדו עם זה לא זה בגדים וצורך יון להבחין ביניהם אוסו לבוק רנר ואפילו להבחין בגודו לבגדי אישתו אם הם דומים אוסו לבדוק הם דוממים שאז קשה להבחין ביניהם צריך את האור אסור לבדוק לרנ ברמבם כתוב שרק הם צריכים עיון רב לוכ משבור מסיק שיש לסמוך על זה שלבוק לפני נר שאבה וחיל שיש מכלים בכלל אז אפשר לסמוך על הרמבם שלא צריך יון רב אז מותר סי בסקה נלמד שמש משרט שהוא רוצה להבדיל בין הכלים לאור הנר אז נראה שיש הבדל בין קבוע ללא קבוע אומר המכב שמוש שנו קבוע אסב וסס וורס ר מפני שנ מכירון המשבר מביא מה הכוונה לבדוק לבדוק כוסות שדומים זה לזה ולדעת איזה מ ניחם על השולחן נשמה שאינו קבוע לא מכירם צריך לזה עיון הרבה וחוששים שמיטה הרן כותב שהבדיקה היא לראות הם נקיים ישמש קבוע שהוא בקי בהם מקבר יודע איזה כלי נקי אבל שמע שאינו קבוע אסור לו ושמע שאינו קבוע אסור בם בנר שמן זיס בם בנר של נפט שעירו רב כ אומרת אפילו שעורו רב בכל זאת חוששים שמיטה כיוון שהוא שמש ינו קבוע הגוב יש מתירים בשל נפט אפילו בשם מש קבוע כי הם אומרים שלא חוששים להטיה כי רו רב ולא צריך להטייה לשם הסתפק לא חוששים כי זה מאוס הנפט אבל שמן זיז שר שמנים לכול העלמה אסור כי חוששים שמה הסתפק כמו שנראה ולעת הצורך לסמוך על דעה זו ששמש כבוע מותר לו בנר של לפט ככס ארש אז זה הכל בשמש שאי קבוע אבל אמר המח אבל שמש קבוע מ ד רס שן צרב אבל איזה נר נר של נפט אז התירו לו ואפילו ש שהסרנו להבחין במגד בגדי אשתו ופה אנחנו מטרים כיוון שלא צריך עיון הרבה אומר משתמ בשם הרישים כאן התירו אישום נקיס שיכלו להשתמש בכלים נקיים אבל נר של שמן זיס אין מרים לליד פי שה מותר רשם יסתפק ממנו דהיינו בנר של שמן זית נכון שאין חשש הויה אבל חוששים שהוא יסתפק הוא יוציא קצת שמן זית כדי להשתמש בשמן זית לאכול וכדומה ואז זה יעבור משום מחבה ואפילו שלא הסרנו להדליק בשמן זית מכש השם יבוא להסתפק כי זה כשלא מתקרב כל כך שהוא מתקרב כל כך לנר חוששים יותר אז למעסה מעיקר הדין מותר ולכן אם הוא עושה כך הוא בודק אין מוכים בידו א אם בא לשאול אותנו אז אומרים לו אל תעשה כך אז עד כעת למדנו בכל הסימן שאסור לעשות לאור הנר דבר שצריך יון רב שם היטה מוסיף הרמו לסיום הסימן עוד עניין אגו נוג סקט שרו בפניס משום ביזו מצוה וחן וסח המשב מתקשה שגמור בוכים אומרת שאסור לעמוד ארום בפני הנר זה סכנה זה מביא לידי אפילפסייה נכפה גקר אומר שנורת פלורסנט ן את הבעיה אבל נורת ליבון יתכן שכמו נ לגבי זה רצ המשת בורו שנרא לחלק בין קוטן לגודל הגמור בפסו מדברת בגודל בקטן אין סכנה אבל ליד נרות שבת עסור משום ביזו מצווה כותב הקב חיים שכל שק שאסור להשתין או לעשות צרח או להניח דבר מתונה בפני הנרות ואפילו נרות שלא רכו עליהם דס הגרן קרלי שהם הודלקו לכבוד שבת שר בם ביזו מצווה מלבד נו שהודלק בשירותים אז זה המטרה שלו להחליף תיטול התינוק במקום שהנרות דולקים כותב רב ניסים שיעמוד הוא עצמו כפסק בין הנרות לתינוק שבאופן זה זה לא נחשב כבי הנרות למרות שהורה מתפשת גם לצדדים עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה