האם ישנם תכשיטים שמותר לענוד בשבת ברשות הרבים?- ש"א ח' - י'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם ישנם תכשיטים שמותר לענוד בשבת ברשות הרבים?- ש"א ח' - י'
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סמן ש א סעיף חס ממשיכים בדין צו סעיף זה עוסק אדם שיוצא לשו סרבי מ מחת שחובה בבגד הסעיף הזה מדובר אפילו בסתם אדם שהוא לא חיית בסעיף יב נדבר לגבי חיית אז זה ברור שאם מוצאים מחת בודה בידו אז בכל עניין הוא חייב איש אישה נקובה שלו נקובה כל מה שמדובר זה שחוב בבגד אומר המחבר לא יצא במחט תחובו ל בבגדו בין קובו בין ש קובו בין אם יש לחור שאפשר לתפור בה ובין אמן בחור כי מחת זה לא תכשיט לאיש בכל אופן לכן איסור ודאי שיש ואם וצו אז כאן שתי שיטות ויש להבדיל בין קובו קובו שתי שיטות שיטה ראשונה בנקוב חי בש נקוב פו דסו זו סוברת איש דומה לאישה שר בס שג שמחת נקובה זה דרך צוא לפעמים שהיא תחובה בבגדה כדי שיהיה מוכן לתפירה מה שרה בסעיף יב שבו מן פטור אז מבואר שם משת בורו ואפילו אם עיקר רצונו בשביל לבישת הבגד דס הגשה זואר בו שחייב שהוצאת המחת אינה נחשבת רק פסיק רי שד ליח ל כלפי הוצאת הבגד אלא כמלכה הגמורה כ הוא רוצה להוציא את הבגד כולל כל מה שמונח על הבגד זה הכל בנקוב בהינו נקובה פטור כי זה לא דרך הוצו להוציא בחת כשהיא תחובה בבגדו כי אם להחזיק זאת ביד או להחזיק בכיס שיטה ה שנייה אומר המכב ויש שמ בהיפך הם סוברים באיש מחת נקובה זה לא דרך הוצו כשהיא תחובה בבגדו כי גנאו לו שיאמרו עליו שהוא חיית בינו נקוב לפעמים גם בחול כמוצא אותה בשוק הוא דוחף אותה בבגד יש לו צורך לפעמים לחצות בו שינה וכדומה כותב המוגן אברום שזה הכל בזמנם היייתה מכלו כזו בזמנינו הכל לפי הזמן אם הדרך לצאת כר בחול וזה לא תכשיט אז הדרך היצ בקר חי אם אין הדרך לצאת כרבו חול אז פה את רב לא סר כי זה לא תכשיט אבל זה לא בדרך צוי עוד הוא כותב שאם רוב העולם אין דרכן להוציא בכך אפילו שאנשי מקום אחד מוציאים בכך פו טרבלוס גם במקום זה אפילו שמקום זה זה רגילות להוצי קר ביומ החול כי בוט לו די תום אצל כל עודם אבס קרליץ אומר שלא מסתבר שדעת המועטים תתבטל מדעת המרובים כשאין ביניהם שום קשר ודיבר מ וגברו זה רק במקומות שיש ביניהם שייכות וקשר וצורך ו לדין איזה סוג שייכות צריכה להיות גורס מויש כותב שמסתבר שזה רק בעיר אחת היא ב לגבי רוב העולם מדינה שלמה שנוהגת במנהג מסוים אז ודאי שאין דעת תושביה בטלה לרוב העולם ונעבור לסעיף טס כאן אנחנו עוסקים בטבעת לאיש ושוב מדובר הכל כשהטבע מונחת לו על אצבעו אם הוא מחזיק את הטבעת ביד לא משנה אעם חיסום בלי חיסום זה מסוי וחייב לכול עכשיו כך כן נראה מלקס הראשו גדולה דיברנו בשיעור הקודם שחז גזרו על נשים ללכת עם תכשיט אפילו שזה דרך מלבוש מד זה מותר שמה היא תשלוף להראות לחברתה והיא תטלטל דלד מז בשו ורבים השאלה היא האם גם באיש גזרו או לא אומר המכב לא יצה בטב שאינו לאוסון ואם יו צוח כי זה רק תכשיט לאישה אם אלזה חותם אבל לאיש זה מסוי וזה נקרא דרך הוצו זה לא שינוי כי לפעמים נותנת האישה לבעלה את הטבעת להוליך זאת לאומן לתקנו ומניחה באצבעו עד שמגיע לאומן אז גם בכל זה דרך צ אז הוא חייב ואם יש אלו חיסום שאז זה כן תכשיט לאיש ורק לאיש לא לאישה אישה לא הולכת עם טבעת שיש אלו חיסום בזה נחלקו הראשונים לראשי פוטו דיינו מדריסה מותר אבל אסור מד רבון כי אפילו שתכשיט שכן לקרו בכול לחתום בו באגרות עשור שמה הוא ישלוף ויראה לאדם אחר הוא יטלטל לדם רמים כמו שגזרו בכל תכשיטי אישה רבנו ותם ל הרמבם אותו דנו תשית אלו לאיש ובאיש לא גזרו אין דרכו של איש להרות חברים רק בנשים חששו שתראה לחברתה אבל גם רותם והרמבם הודים אומר המחבר אבל דובו שו כשית לאיש וישו אוסו גם לאיש תכשיטים שהם תכשיטים גם של אישה אז לא יפלו גרבון וסרו בין הנשים בין אנשים לבושות טבעת שיש לו חוסם זה תכשיט רק לאיש אז בזה סובר הבנתם רמבם שלא גזרו רשי סובר שגזרו וען אלון סמן שג שם נתבאר להלוך למיסה ומה שמ שם שאין למחות באיש עשה טבעת שיוש לחוסם הרבי קיב יגר כותב שבעל נפש החוש לעצמו לא לשה בטבעת כלל אבל חו שבס כותב שרבי קיב יגר החמי רק בטבעת שזה תכשיט גם לנשים באופן שאן לזה חוי סון אבל בתכשיט שמיוחד רק לאנשים סוג תכשיט אז בזה גם בל נפש לא צריך להחמיר ונעבור לסעיף י דיברנו יש לחו סום אין לחיסום אז העיקרון הוא לא משנה אם זה טבעת חלקה או שיש עליה אי איזהשהו דדבר ה ההבדל הוא האם אפשר לחתום באגרות אז אנשים הולכים עם זה או שאי אפשר לחתום מזה רק תכשיט אז רק נשים לובשות זאת אומר המכב טבס שקבוע בו אבן כן סוב בסוס איוסו מקרה ואיש חייב עליה שניסו מקים חקוקים בו אוצור אז יכול לחתום באגרות אומר המשת ורו המכ נקת חקוקים הוא הדין שאותיות בולטות שאז הוא חותם על השעווה זה גם שלו חיסום למה הנקת חקוקים ושברו פירושים או כי בצורה בולטת אז לפעמים אסור גם ביום חול לשותה בביתו למשל צורה שלמה של אדם יש אומרים שלא מדובר בצורות אדם או בצורה שרק פרצוף מצד אחד שמותר והוא דין בולט שוקע מה שקת חקוקים הוא חדמי סקט כי בדרך כלל זה חקוק הוא אדין בולט עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה