האם איסור 'שהייה' אמוּר גם בתבשיל מבושל לחלוטין?- רנ"ט ז'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם איסור 'שהייה' אמוּר גם בתבשיל מבושל לחלוטין?- רנ"ט ז'
[מוזיקה] בסיעת דשמיה מסיימים סר אמצע עיף ז בדברי הרמו ראינו בשיעור הקודם שמותר בשבת לחזור לסתום את התנור בדף שלו מוסיף הרמו נרלי וד זנו הנו בכבל בלי פק אפילו אם הוא לא יודע צריך לחוש שסו שדן איב ומינו ג בישול כמ שסבר רז סד כדי סתימת הפה אפלו בלי יחה בתית הוא מוסיף חום ווא מקרב את הבישול תבשל יותר מהר ומילא אסור אפילו אם התנור גרוף וכתוב מן הגולים אם התנור לא גגולים אז כבר ברנו בשור הקודם שבכל מקרה אסור אפילו עם הגדרות מבושלות כל צורכם כי מסתו עדיין לא נתקלו הגחלים ולא חשות הם ויש חשקי בו עדי הסתימה כמו שלמדנו בשיעור הקודם מה קורה אם עבר וסתם ובכך הוא מיהר את הבישול אז אסור התבשיל בדבת כדין מבשל בשבס הבזה הכוכ שהתבשיל עדיין לא הגיע למיכל בן רוסו הם כבר הגיע למיכל בן דרסו לפני שהוא סתם את התנור אין לאסור בדבת כיוון שיש אומרים שכבר אין בזה איסור בישול אז ודאי שלכתחילה לאלא סומכים עליהם לגבי דיב צומחים ע זה מסיים הרמו ואפילו על ידי אינו יהודי אוסו כמו שסבר לאיסוף סמן רנג שאסור לסתום אפילו בלי מירוח בתית כ הוא מקרב הבישול ממש ואסור לקרב בישול עדי גוי כל שכן שאסור לומר לגוי למרח הסתימה בתית שיש בזה מישהו מלכס ממרח ועשור אפילו אם היה סתום התנור מקודם והוא רק ממרח את התית אבל נדי עבד אם סתה מגו את התנור אין לאסור את התבשיל כיוון שלא העיל וקר במעשיו כי בלוח זה היה מתבשל בסוף הוא רק קירב שהתבשל יותר מהר כתבו החונים שאפילו בקייץ שרי היו רגלים להתפלל מוקדם וחוזרים הביתה בליל שבת עוד בעוד היום גדול עדיין לא הגיע אפילו זמן בנש מושס אם כבר קיבל שבת אחרי זמן בן השמוש אז כמו שמובא כ מסרי שמחל וזה יותר חמוד זה כבר אס של טויס ושבס אבל לפני השקיעה אז כל האיסור לישראל לעשות מלאכות זה רק מד רבון כיוון שהוא קיבל עליו שבת בתפילה אז לחורה לומר לגוי לעשות מלאכה אין שום בעיה בכל זאת יש להיזהר מלומר אז לגוי לסתום את התנור כי חוששים שיבוא לומר לו גם בחורף שאז יוצאים מבית הכנסת סמוך לחשכה ועד שיתו ידע ויקדש ואמר לגוי אודו התנור כבר יהיה לילה ממש וכאן סיימנו בסיעתא דשמיא אלכס שהי תמונה והמשבר העניק לנו כאן סיכום הדברים קר הדינים שנוגעים למיסה ונלמד את הדברים בפנים כלול ד מילס בזמן הזה ש נומ כים משל ש מכסה בבגדים אז למדנו שזהו בדבל כי שמוסיף הבל מלמטה אבמ לא נגים לעשות כך אם כן אין להם רק דין שה ולא דס הבל ואף המידה הגולים את הסיר כיון שמולה למעלה כמו שוס עושר גם מתמונה במקס המשבר נוקט קרמו אשכנזים שמקילים חזוניש כ מחמיר בזה ולפי כוח אם נסב שלו כמ בדרס כיוון שאמרנו שכל הבעייה זה רק שהיא אז ברגע שהתבשל כמר בדרס בד יום דהיינו כחצי בישולו ויש שליש בישול וכבר למדנו שבש דחק כן ין דיבן מקילים שהוא שליש בישול מותר ויסון אף על פי שנתנו גורף וקטום המשבר פסק כ כדעה השנייה שובה בשולחן השג סעיף א' כרמור כותב שם שנהגו להקל כמותה ובשר אם נויס נוי חי בגדרו סומך לחשי חו ממיש לפני שקיעת החמה זה גם מותר אפילו שיתחמם התבשיל לפני השקיה שחם זה לא בעיה אבל צריך להיזהר שלא יתבשל כלום לפני השקיעה כז זה כבר לא חי ברגע שזה חי הוא מסיח את דעתו מלאכו עד למחר בוודאי ה מוכן למחר גם בלי חיטו עיקרית בשל כל הלילה זה הכל בשר אבול צלי ומיני בצק קודם כל צלי זה גם בבשר זה ראינו בסמן רש נוד ומיני בוצק ומיני קטני לאחי צורך שבש לפחות כמיכל בסדם שבס כזה דברים שקלים להתבשל ויש לחו שיבוא לחתות לצורך סעודת הלילה אבל גם בכל הדברים האלה אם ס חתי בוו אפילו הם בתחי בשולם גם כמר כמחט החתיכה החייה הוא מסי דעתו מכל הגדרה ו יבו לחטות מוסיף המשבר ורזה לא מוכן לחי שוא ישבור הוא כבר יזכר אבל ואם ידע שיש בגול חוס אין לפ את התנור כ עלד יודי ו עד ישרל ד וסקר שזה אסור אפילו שהוא לא מתכוון ואפילו שלא נוח לו פסקר גם אסור מרב ואם הגולים סביב הדרו לא יקח רל הדרו כי אם אני יהודי סקר שואח בגול ויעביר את העליונות ויכבה את התחתונות לצך שיש קד גוי כק שאסור רק מרבן ואם הגדי רמס על הגולים שלא הגחלים סביבה שורה על ידי ישראל להסיר אותה אם היא אפשר בנח אם איין כן גוי אך שזור שככ משם ב נחס ולא ינענע הגולים אם אפשר עלד גוי עדיף כי קשה להיזהר לא נ לא נענע את הגחלים אם אן הוא מוריד בנחת ואז ג אם תנענע קצת אז ו דבר שם סכב וזה לא פסיק רי שמותר והוא אדין בליל שב לוקח הגדרה מן התנור גם כן צורך לזור בכזה ועל כן זורם סומך לחש שמה שנגדיר מבוש שבס בתנור לנקד השבס מש כדי ש אחר כך כ להסיר משום בלי שום חשש מוסיף המשב ומר ני בשב ת שלחם שנז של כל צור שם בזה רק איסור ש סמ לתנו ללז כזה מדף אפילו הסקנו ג ס בש סם כאן שמיכ בתחילה בשבת מותרת גלינו חזור י בזה מקס ו מתיר רב קי גר עושה רב קיב יגר מעמיד את המוגן אברום ששברו כאן מיזה בק מוגן אברום דווקא שהתבשיל כבר היה מושב הוא רק מחזיר אותו המשור סותם שמותר סמיכ בכל אופן ועל התנור נוגו למטרים יוסק עדיין תנור של בית החורף שהגוי עוד מעט מדליק ע כל חלם מצל צינה אז מניחים תבשיל חם על התנור ובטעם המינג ראינו בסש נוגים מכיוון שיש מעזי על גבי התנור ו מפסיקה נגדיר ובינו אש אז זה כמו תנו לקפח לפני שונו אבל אם נונו פס חר כך שור כי זה הקר ש לא רוצה חום מרוב כמו שמח סירק ומה שמ שעל ידי כדו המפסיק מותר גם להניח לכתחילה בשבת לא רק חזור וכל זה אומר המשת בת של חם קצס אפילו אין הצ הר מקל שבשל בל שעדין לא צנן לגמרי אבל בת של קר לגמרי דהיינו בלח כמו שנראה עוד מעט אפילו קודם שהוא עושה כתנור אסור אפילו סמוך אפילו שעדיין לא בואר שום דבר בגלל ש יודע שהגוי וד מעט ידליק אז עסור מד רבון כמו שמבואר בגימורי שנותן מים לגדרה הקודם שהושקה אש פה את הרב לוסו אלא כי אם על ידי הני יהודי קודם שהוא הוסק גוי יכול להניח אח שסק קודם שהוא הוסק אחר כך הוא מסיק ואז הוא לא מתכוון לזה זה רק פסיק רשה שמכינים בזה ולאחר שוא כבר הסיקו את התנור לצורך אימום הבית אפילו על ידי ו אוס יש ב זהש בישל לפני שושק כוונת אנוכי רק לחמם את הבית לחמ את התבשיל שו מותרת ש מתכוון גם באופן שסיקר וצו צך מ לחמם על ד יודי אפל בת חנו כמו שוב בסמן שכס שמי קר כל מ אפילו שונ ש מוסיף שגם צורך הק נחשים כצורך כ בונ זה הכל בדבר לך דוב שב אפילו קר כחם דומה ד שבישל אבל זה הכל כ התבשל בערב שבת אבל ה פירות חיין אף שכולם כך אפשר לאכול את זה גם כך וכן מנ משקים שאפשר לשם כך ד כש ש ס לגמרי ר בשל כ משתפכים על הבשל דמה הגב בכל וך מים שבגדי י היה להם קבוע בתוך התנור כזו גדרה שבלו את זה במים המים התבשלו להניע בתוכה קנקן עם השקים פשיט סו משום בישל אם הוא מתמיין את כל הקנקן אז רנו בשח דרך התמונה אפילו ש מים לא כל כמים ובצדו גם אסור וישראל אסור תן מים חדי בש אפילו קודם שהוא תנור כעוד מעט השיקו את התנור אסור כמו שדיברנו אסמים סיש אחים נוס ה יהודי את המים קודם שהוק שור נסם להדיח כלים אז כאן המשור המתי רק אם נתנם קודם שהס בסמ ג הוא כותב קודם שהוק מותר גם לצוות לו לכתחילה למלות מים הוא כותב שם גם שייתכן שאפילו אם נתן אנוכי את המים אחרי שוס קטנו מותר לנות מהם כי עיקר המטרה זה רק שהגדירה לא תבק לא תתפוצץ גם בערב שעה בסו מוכל השו וסו לי ליטר שו מים תך הגדר הוסק עוז אלא אם כן שיוכלו להתחמם כ נו ב אם לא ים מקדם וחום אפש ששוקל אך שזפ קוד שמ כמו ש שםם שלא חוששים כל כך לש כיוון שהוא לא מניח את זה לצורך המים בעיקר לצורך שלא תתפוצץ הגדרה עכשיו ומים תמם ב ם טמונה כי בשבת אסור להטמין אפילו בדבר שסבל גזרו חומים שמה כשהוא בא להטמין את גדרת אמצאה שהיא צוננת ויבוא לרתיחה אבל חזור מותר אם כבר היה מטמן מותר להחזיר את זה לתמונה אחרת וכל זה דוק מה שהסרנו המונה בוסו גדר שבשל בו אבל אם פינו את התבשיל לגדר אחרס מותר קרך הגדר הי לא חוששים שיבוא להרתיח כיון שהוא צינן את התבשיל ושם מוסיף המשבר שגם אם חזר והרה את התבשיל לתוך הגדרה ראשונה גם מותר טמים בשבת בדוב ש מוסף אבל עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה