גם עכשיו יש סיבה לשמוח!
לא משנה מה קורה - עצבות זה תמיד מצג שווא. אם מתגברים עליה מתגלה מציאות שונה לגמרי.
ואטסאפ (קבוצה שקטה) https://chat.whatsapp.com/LVSpLGQ55gVHN6CjppmVTa
טיק טוק https://www.tiktok.com/@erezmoshedoron?lang=he-IL
אור פנימי ברסלב orpnimi.co.il
גם עכשיו יש סיבה לשמוח!
ודאי שאיין מקום לעצבות וגם עם כל הצרות והדברים הנוראים שעברנו כבר 2000 שנה זה לא התחיל מהיום אין מקום לעצבות למה אין מקום לעצבות כי אומר רבי נתן מאיפה מתחילה העצבות ממצג שו אני באתי פה לולות ולא הולך לי כמו שאני רוצה אני לא מוכן ולא מסכים להתמודד עם שום סבל ושום דבר אני רוצה רק להנות וזה לא קורה אז כל דבר גורם לי את ה את העצבות את הייאוש ועל ידי זה אומר רבי נתן על ידי העצבות והיאוש אין יכולים ליישב דעתו מה הוא עושה בזה העולם רגע מה אני עושה פה מה אני עושה פה יש לי יעד כל עם ישראל יש לו יעד לא התחלנו מהיום והיעד שלנו זה להביא את כל העולם לתיקון לזה נבחרנו ובזה בחרנו כמה פעמים יעקב ובניו בחרו לרדת למצרים כדי להביא את העולם לתיקון בפורים כל עם ישראל בחרו לקבל את התורה מחדש כי הם רוצים להביא את העולם לתיקון כשעמדנו תחת רגלי הר סיני בחרנו לקבל את התורה כי אנחנו רוצים להגיע לתיקון כל יהודי שמקבל על עצמו עול תורה ומצוות בכל רגע ורגע הוא בוחר הוא נבחר והוא בוחר להביא את העולם לתיקון זה מה שאני עושה פה תכף נראה איך אני עושה את זה אני לא פה לחינם אני לא פה סתם ועל כן אומר רבי נתן צריכים להתגבר מאוד מאוד להמשיך שמחה על עצמו על ידי שהסתכל על הסוף שהוא תכלית העולם הבא שהוא בחינת שבת שאז יתהפך הכל לטובה בן אדם חס ושלום ניקח דוגמה משל בן אדם חס ושלום צריך לעבור ניתוח מסובך להוציא איזה גידול ו עלינו והניתוח יכול לקחת תשע שעות והוא יצח כמה חודשים של שיקום מאיפה הוא לוקח כוח זה יצליח אני אעבור את זה אני אתרפיק את הכוח למ לעבור את זה כי יש המשך ויש יעד שאליו אני רוצה להגיע זה יעבור וזה יוביל אותי אל היעד וכשאדם מסתכל אנחנו מסתכלים סביבנו אתם בטוח מכירים את זה ורואים את זה ומבינים את זה היטב מסתכלים סביבנו אנחנו רואים אנשים שעברו איזה דבר בחיים הם אנשים אחרים הם אנשים שיש להם משקל הם עברו דרך כמה דברים הם הבינו שיש יעד בחרו לעבור את זה לא להישבר מזה לא להתייאש מזה לא לסגת מזה לא להתאפס מזה אלא להתקדש ולהתקדם מזה כמו שאנחנו רואים סביבינו עכשיו כל הזמן אנשים כאלה אבל גם אנשים שעוברים כביכול דברים רגילים בעיות רגילות של החיים פרנסה גידול ילדים בריאות שאלות סימני שאלה פחדים בשוטף גם הדברים האלה בן אדם שמבין שיש פה יעד אז מכל הדבר הזה הוא גדל אנחנו רואים שהאנשים האלה יש להם דיבור האנשים האלה יכולים לעזור לאחרים האנשים האלה יכולים לקדם אחרים גם כן אל היעד אומר רבי נתן הכוח להתקדם הוא על ידי הסתכלות על היעד אומנם אנחנו מסתכלים על העולם הבא בצורה קצת בעין קצת עקומה כי שוב אנחנו מרגישים שהעולם הבא זה רעיון רעיון טוב אנחנו מאמינים ברעיון הזה אבל זה לא משהו שמלווה אותנו באופן תמידי יומיומי ונותן לנו איזה כוח ותקווה אומר רבי נתן איך אני אהפוך את הרעיון הזה למשהו שנותן לי ממש כוח בסוף אנחנו הולכים להגיע לשם הסוף הזה יגיע כמו שכל אדם יעבור עליו מה שיעבור הסוף של החיים שלו בעולם הזה יגיע זה לא עצוב אני אגמור את העבודה אני אגיע לאן שאני צריך להגיע ושם שם מתחילים החיים נגמר מה שקרה פה מתחילים החיים רבי נתן אומר בליקוטי הלכות אצל אומות העולם יש מנהג להדליק נר ביום הולדת זה מאוד משמח אותם שהם הגיעו לעולם והם יכולים לפי דעתם הלא ריאלית לבלות את חייהם בטוב ובנעימים אומר אצלנו מדליקים נר כשבן אדם נפטר עכשיו הוא נולד עכשיו הוא מתחיל עכשיו זה מתחיל מה שאני עושה פה אני מכין את כל מה שהולך להיות לי בלי הפסקה לנצח צחים לסבר את האוזן אנחנו לא יודעים מה זה נצח נצחים זה מילה יפה לשים בתור פוסטר או זה לקשט בזה את הבית כנסת אבל מה הכוונה אומר נדמה לי הבן איש חי צריך רק לשמוע את הדוגמה כדי לסבר את האוזן יש ציפור שפעם בלף שנה היא מגיעה לכדור הארץ והיא נוחתת על שפת הים ובמקור שלה היא לוקחת גרגיר אחד כמה זמן יקח עד שהציפור הזאת תיקח חופן של גרגירי חול אין לנו מספר לזה כמה זמן תיקח עד כמה זמן יקח עד שהיא תיקח מטר מרובע של חול גם לזה אן לנו תשובה זה כבר בכלל כמה זמן יקח עד שתיקח חוף שלם כמה זמן יקח עד שתיקח את כל החול שבעולם אומר הבין איש חי כתיק את כל החול שבעולם תעבור שנייה נצח זה רק ככה אז איך אנחנו יכולים לחשוב שפה זה העניין פה זה קור אטומי של הכנת העניין הכנת העניין אצלנו בהרגשה שלנו העולם הזה זה הדבר האמיתי זה מה שאנחנו מכירים והעולם הבא זה משהו כזה רעיון כזה על גבול הדמיוני כזה וזה גם לא עוזר לנו שמיליוני אנשים עברו מוות קליני ומספרים לנו מה קורה שם זה לא אני מכיר לפחות שני אנשים שעברו מוות קליני ודיברתי איתם גם וככה בתור חברים תגיד אחרי שעברת את זה וחזרת לעולם מה חשבת על העולם זה שינה לך את החיים תשובה לא אבל היית שם אתה מספר מה היה שם אז מה לא מעניין העיקר בנוכל שווארמה זה יכול להיות אומר רבי נתן יש כוחות שמשכיח את זה ומכניסים את הבן אדם לזה שרק מה שאתה רואה ומה שקורה לך פה זה העניין אבל אנחנו יהודים ויש לנו יעד ויש לנו תכלית ואנחנו לא סתם יש לנו תכלית אנחנו הולכים להביא את כל העולם לתכלית שלו אנחנו נבחרנו ובחרנו להביא את כל העולם לתכלית שלו ושוב פעם בגלל זה כל כך כל כך שונאים אותנו חזל אומרים למה נקרא שמו של הר סיני סינא משם ירדה שנאה לישראל אתה לא רוצה להיות כמוני תעשה מה שאתה רוצה מה אכפת לך מה כואב לך אתה מפריע לי בעיניים שאתה מדבר על תכלית על יד על מוסר על יושר אנחנו רואים היום את ההבדל קשה להגיד את המילה הבדל בין מוסר שיש בכל העולם אנחנו רואים את כל האנשים המוסריים שהבקר וחייתי זה הערכי מוסר שלהם והם רוצים ללמד אותנו מה זה מוסר אנחנו אנו באנו לתקן את העולם וזה לא יהיה בעולם הבא זה יהיה בעולם הזה כשאנחנו נתחבר ליעד שלנו אומר רבי נתן כי אפילו הפחות שבישראל והגרוע שבגרו אין שיעור לכל נעימות הטוב הנפלא שיזכה אז כמו שחיזקו אותנו הצדיקים אמת בכמה לשונות ועל ידי זה יוכל לשמח את עצמו גם אתה בכל מה שעובר עליו ועיקר כל הגלויות עיקרם גלות הנפש כידוע עיקר עיקר הגלות עיקר הדבר הזה שאנחנו לא במקום שלנו זה לא בחיצוניות אלא בפנימיות העיקר הוא העצבות שמתגבר בכל פעם על נפש הישראלי וצריך כל אחד לחפש ולבקש כל מיני עצות לשמח את עצמו רבי נתן ישלו רבי נחמן יש לו ארגז כלים שלם לשמח את עצמו זה מתחיל מעצות פשוטות וכאילו ל דיות עד שזה מגיע לעצות היותר גבוהות כמו אחת שאנחנו מדברים עליה עכשיו יש תכלית יש תכלית שלמענה כדאי הכל כדאי להתמודד כדאי לרדת כדאי לעלות המטרה זה לא העונג של העולם הזה וגם והמטרה זה ודאי גם לא הסבל של העולם הזה יש תכלית וזה הדבר הכי משמח אומר רבי נתן שיש הרבה עצות לדבר הזה והמטרה שלנו להתגבר לחטוף היגון וההנחה דו לשמחה כמו ששונאים אותנו בגלל שאנחנו נבחרנו ובחרנו לתקן את העולם הכי שונאים אותנו שאנחנו שמחים ושאנחנו מתעודד ושאנחנו מוצאים כוחות ובוחרים בחיים ולא נופלים במלכודת הזאת של הייאוש והעצבות של שזה כבר נהייה כבר ליצנות כל מה שמדובר ויהיה ככה ולא יהיה ככה וכן יהיה ככה העיקר כבר כמה שנים טובות שמשגעים אותנו מטמטמים אותנו עם הפחדות אם זה קורונה אם זה מלחמה אם זה ככה אם זה אחרת אני יכול להסתכל על זה ולהיכנס לעצבות לדפוק את הראש בקיר אני יכול להגיד אני לא מנהל את התמונה אבל אני יכול להשפיע אחד הדברים שגורמים עצבות לבן אדם שהוא שואל את עצמו שאלה מאוד קשה אבל מה אני יכול לעשות מה אני יכול לעשות מה שאנחנו עושים זה הדבר המרכזי שאפשר לעשות חזל נותנים לנו עצה תראו איזה עצה נורא נורא נורא משונה מה הכוח שלנו לשנות להביא את עצמנו ואת העולם לתכלית חזל אומרים יש כל מיני צרות בעולם ומסמנים חלק מהצרות בתור צרות עולמיות קשות ונוראות מלחמת גוג ומגוג שיעבוד מלכויות חבלי משיח אנחנו שם אנחנו שם עצה תחזיקו חזק עצה איך להינצל משלושת התיקים הגדולים האלה עצה תעשה עוד דניז לסעודה שלישית תעשה עוד קוגה לסעודה שנייה תעשה עוד מנה אחרונה לסעודה ראשונה שלוש סעודות בשבת תגידו לי אתם בסדר מדובר פה על שעות עולמיות מה הקשר עכשיו שלוש סעודות בשבת זה מה שיציל אותי איך זה קשור מה זה קשור וככה בכל המצוות מה זה קשור אני אדליק בחנוכה אייזה נר אני אוכל מצא בפסח אני אדליק נרות בערב שבת אני אצום ביום כיפור אז טוב אולי יום כיפור זה נשמע משהו חזל אומרים אפילו לא מדובר על משהו שנורא קשה השכל שלנו אומר אם נעשה משהו נורא קשה אולי זה יעזור לעולם אני עצום ביום כיפור אני אגיד שלוש פעמים כל תהילים לא יודע מה אני אעשה אני אעשה איזה משהו מאוד קיצוני אולי זה ישפיע על העולם שלוש סעודות בשבת ניצול משלוש צבעות שהולכים להיות בעולם איך זה יכול להיות תשובה פשוטה זה לא בשכל שלנו זה לא לפי ההיגיון שלנו לפי ההיגיון שלנו מה עושים מול כוח של האוייבים צריך להביא כוח אין לנו את הכוח הזה נכון צריך להביא כוח אבל יש משהו אחר יש יש כוח ויש איכות מה שאנחנו עושים בתוך בתור יהודים אנחנו מביאים איכות לעולם חזל אומרים היו א שני אנשים אחד שהיה פיקח וראה איזה סיטואציה שיש שדות של מאות אלפי קילומטרים מרובעים של קש והוא שאל איך אפשר איך אפשר להתמודד עם כל כך כזאת כמות אדירה של קש אמר לו פיקה אחד לזה ששאל יש דבר אחד קטן שיכול לפתור את הבעיה איך אתה מתמודד עם כל כך הרבה כל כך הרבה מה כל כך הרבה קש ניצוץ אחד יוצא מיוסף ומכלה את הכל כל כך הרבה קש זה קש ניצוץ אחד זה אחד זה אחד וזה הון והמון אבל זה אש וזה קש אנחנו אש בת יוסף זה אש בית יעקב זה להבה אנחנו מתעסקים באש הקדוש ברוך הוא נתן לנו את התורה באש ועם האש הזאת הקדוש ברוך הוא מבטיח לנו לשנות את כל העולם אז רגע אתה רוצה להגיד שאני צריך לעשות הכל בכל הכוח יש פסוק בנביא שאומר ככה שפלת מארץ תדברי ומאפר תישך עם רתך יגיע המצב אומר נביא שעם ישראל יהיו בכזה קתנות בכזאת חלישות הדעת כזה הרגשה של אני אפס עד שכשהם ירצו להתפלל הם לא יצליחו להוציא שום דבר מהפה רק איזה צפצוף קטן ועלוב שפלת מארץ תדברי כמו אומר המלבים כמו גופה שקבורה בעפר מכוסה בעפר אבל היא עוד חיה מוציאה איזה קטן כזה שפלת מארץ תדברי ומאפר תשח עמ רתך מה זה שווה מה זה שווה מה שאנחנו עושים איך נראים הילדים שלנו איך נראת הזוגיות שלנו איך נראית השמירה שבת שלנו איך נראים התפילות שלנו התורה שלנו השומרה שלנו לא נראה מציאה גדולה לא של כלל ישראל באופן כללי ולא של כל אחד באופן פרטי אומר לנו הנביא שפלת מארץ תדבר עם עפר תשך אמרתך הפסוק הבא אומר שזה מספיק כדי להדליק אש כזאת שהולכת לשרוף כמו סופה את כל שונאי ישראל מה זה מספיק זה מעל ומעבר למה זה מעל ומעבר כי ביחס למה שעבר עלינו זה לא יכול להיות שאנחנו עוד בחיים ומציצים לא יכול להיות שאנחנו עוד מתעניינים בקדושה לא יכול להיות עוד אנחנו רוצים להתפלל אפילו אם לא הצלחנו להתפלל מה וזה מה שייעשה את השינוי כן רבי נתן אומר כותב לבן שלו במכתבים שלו כל העולמות עם כל עבודתם הגדולה שעובדים את השם יתברך בעמה וביראה שאיין לנו מושג מה זה הדבר הזה אבל זה עולמות שלמים וכוחות ומלאכים אני לא יודע איך זה עובד אינם עולים אצלו יתברך כלל כנגד שיחה אחת תפילה אחת של בן אדם בזה ה ל השפל אני אגיד זרוק איזה מילה לקדוש ברוך הוא זה שוקל יותר היצר הרע רוצה להגיד לי זה לא משנה כלום זה משנה הרבה כל מה שאני עובר וכל מה שעובר עליי אני מתחזק אני עושה את שלי בתור יהודי אני עושה שלוש סעודות שבת מה לא אכפת לך מכל הצרות אז רגע מה אתה רוצה שאני אשב אני אהייה בדיכאון ואז אני אעזור לכולם מה אתה עכשיו עושה לי חגיגות מה זה חגיגות יש מצווה הקדוש ברוך הוא ברא את העולם הוא רוצה שאני אעשה את זה אין שום קשר שום קשר בין בן אדם הגדרה של בן אדם תיקחו את הרמבם תראה איזה הגדרה מאוד לא מחמיאה אבל זה המצב בריאה קלה שפלה אפלה אהבתם בריאה קלה שפלה אפלה עומדת במיעוט דאות מול תמים דעים אז מה אתה כבר יכול לשנות בעולם אבל רגע יש אחד שברא את כל העולם ואת כל העולמות והוא אדון הכל היה עוב ויהיה והוא אדון הכל היה ובב ויהיה פנה אליי בריאה קלה שפלה אפלה דווקא אלי הוא פנה ואמר תעשה שלוש סעודות בשבת אני כן מה זה עוזר לך עם זה אני אתקן את העולם התורה אומרת פסוק מוזר תנו עוז לאלוקים אני אתן לך אוז אתה צריך את העוז שלי אתה אדון הכל תן לי כוח איך אני אתן לך כוח אני יתי עליך להניח תפילין לשמור שבת לא להתייאש לא להיות בעצבות להתפלל נכשלת בעבירה תעשה תשובה תמשיך הלאה תגיד פרק תהילים תעשה מה שאתה יכול אני ביקשתי ממך את הדברים האלה ואיתך אני אנצח איתך אני רוצה לעשות את זה איתך אני יכול לעשות את זה בלעדיך אני רוצה לעשות את זה איתך זה נותן טעם לכל מה שאנחנו עושים וגם לכל מה שעובר עלינו כי שורש כל מה שאנחנו עושים זה דבר אחד אומר דוד המלך עליו השלום כל מצוותיך אמונה למה אני עושה את מה שאני עושה כי אני בתש פד זכיתי להאמין יש בורא לעולם והוא רוצה אותי הוא פנה אליי הוא רוצה שאני אעשה את הרצון שלו ועם זה הוא יביא את הגאולה ויתקן את העולם איפה זה כתוב בכל מקום וגם אם אני לא עושה שום דבר אני רק מאמין בו יש לי שאלות יש לי קושיות יש לי כאבים יש לי סימני שאלה יש לי ספקות אבל אני מאמין בו אני בוחר להאמין בו וזה בדור שלנו זה נכסים שאי אפשר לטאר זה מזיז עולם האמונה שלנו בבורא עולם מזיזה את העולם יש הרבה מה לעשות ניצוץ אחד יוצא מיוסף ומכלה את הכל יש לנו את הניצוץ הזה ניצוץ זה לא שעכשיו אני אדליק מדורה בראשי הערים זה פוזות של גויים אני לא בא לעשות רושם אני לא בא עכשיו להגיד הלו הוא אקבר עם מגברים לא אני מתפלל תפילת לחש ככה אומר רבי נתן אני עושה את הכל בשקט כי מה שאני עושה הקדוש ברוך הוא מטיס את זה ומשנה אעם זה את העולם אני לא צריך לעמוד בראשי ערים לעשות רעש וצלצולים אני לא צריך להיות מושלם אני לא צריך לדעת הכל לא צריך להבין הכל אני צריך להאמין ולעשות את שלי מה זה מה שישנה זה מה שישנה וזה מה שמשנה וזה מה שמכניס לי שמחה בלב אני הקטן המבולבל בסוף הימים שלא יודע איך קוראים לו ולא יודע מי נגד מי ואף על פי כן אני בוחר ברצון לשרת את הקדוש ברוך הוא לשרת את הקדושה ואני אהייה זה שיש לו חלק בגאולה זה סיבה לשמוח וזה גם סיבה לשמוח לאידם לאלה שרוצים שלא נהייה שמחים מה אתה שמח אתה לא רואה שאנחנו הולכים להרוג אותך אתה לא רואה שהולכים להרוג אותך זו טעות שלך זה טעות אופטית שלך הקדוש ברוך הוא לא הבטיח להביא אותנו עד לפה בשביל שאתה תהרוג אותי יש לך טעות חמורה וחריפה יש את הסיפור הזה בנביא על א אלישע הנביא אלישע הנביא בורח ממלך ארם שרודף אחריו ומחפש אותו והוא בורח יחד עם ה תלמיד שלו מגיעים לאיזה עיר התלמיד קם לפנות בוקר מסתכל עולה החומה של העיר הוא יודע שרודפים אותם חילות ערם והוא רואה כל ה הכל שחור מהצבא של האויב נכנס להיסטריה ומר לו מעיר את את את אלישע הנביא אומר לו גמורים אנחנו גמורים מה קרה תראה אלישע הנביא מתפלל ואומר לקדוש ברוך הוא השם אלוקים כחנ את עיני הנער הזה תעזור לו לראות את המציאות הוא לא רואה את המציאות ואז הוא מסתכל והוא רואה והנביא אלישה אומר לו רבים אשר איתנו מאשר איתם תסתכל תראה אתה רואה כל הצבא הזה של המלאכים הם נלחמים בשבילנו זה לא אני ואתה מולם זה כל הצבא הזה והצבא הזה אנחנו מייצרים אותו אנחנו בית חרושת לייצור מלאכים חזל אומרים העושה מצווה אחת בורא לו סנגור אחד לא רק לעצמו הוא בורא הוא בורא לכל עם ישראל יש מדרש שאומר שהשטן וכל המקטרגים באים לפני הקדוש ברוך הוא ואומרים לו ריבונו של עולם הדור האחרון תסתכל על המעשים שלהם תראה לאיזה שפל מדרגה הם הגיעו תן לנו רשות לחסל אותם בוא נגמור עם זה ככה אומר המדרש אומר להם הקדוש ברוך הוא מה הדור האחרון הדור מובחר הדור המדהים הדור הקדוש אני אתמוך בו אני איה לצידו אין לכם מושג על מה אתם מדברים אותכם אני אחסל כך אומר המדרש ואנחנו רואים את זה בכל עם ישראל התעוררות ולא רק התעוררות גם בירור מי להשם אליי מי שמוכר במוסר של הגויים וברשת של הגויים גם את זה אנחנו רואים לצערנו אבל יש בחירה הבחירה הזאת מתחדדת אז אומר רבי נתן זאת היא הנחמה יש תכלית יש מטרה וזה מאוד משמח שאני יכול לשרת את המטרה הזאת אני נמצא בעולם אני נמצא בדור שאני יכול להביא תועלת דווקא בדור הזה אומר רבי חיים ויטל לפני כ-500 שנה לפי גודל התגברות הקליפה הטומאה שיש בעולם מעשה קטן של יהודי שוקל ושווה בעיני השם כמו עבודות השם אדירות נוראות של צדיקים בדורות הקדמונים זה רבי חיים ויטה לפני 4 כ500 שנה אומר החידה לפני 300 שנה בערך ואם רבי חיים ויטל אמר את זה בתקופתו אנחנו צריכים להגיד כל וחומר בן בנו של כל וחומר ואנחנו אומרים ואם אחידה אמר את זה בתקופתו אנחנו כבר לא יודעים כ כמה פעמים להגיד כל וחומר שמה שאנחנו עושים ניצוץ אחד יוצא מיוסף אני עוד חי ומתעניין בקדושה ועושה איזה מצווה לא מושלמת כן מושלמת על מה אתה מדבר אמר לי איזה חבר יש פסוק שאנחנו אומרים בתפילה שהקדוש ברוך הוא קונה הכל הקונה הכל הפשט קונה הכל זה שהוא בורא הכל אמר לי שיש לו איזה רעיון נחמד על זה אני אגיד לכם את הרעיון הזה אומר בזמן רגיל שוטף אדם הולך לסופר בוחר רוצה לבחור את הדברים הטובים את המובחרים בודק מחירים בזמן שיש מלחמה בזמן שיש מחסור הוא קונה הכל מה יש תביא אני קונה הכל אומר אמר לי אותו חבר אומר לי הקדוש ברוך הוא מסתכל היום על העולם יש פה איזה יהודי שעושה איזה מצווה אני קונה הכל לא בודק עכשיו מושלם לא מושלם אני קונה הכל בעזרת השם שנזכה לזכור את התכלית ואת היד ושנזכה לראות עין בעין בנחמה ציון וישראל בקרוב ממש בעזרת השם יתברך
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה