איך יתכן שאדם קידש כראוי ושתה את הכמוּת הנדרשת ובכל זאת לא יצא ידי חובה?- רע"א י"א - י"ב
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
איך יתכן שאדם קידש כראוי ושתה את הכמוּת הנדרשת ובכל זאת לא יצא ידי חובה?- רע"א י"א - י"ב
[מוזיקה] בסיעתא דשמיא סימן רעא סעיף יג כאן נלמד כמה צריך לשתות מכוס הקידוש אז למעסה כמו שדיברנו הקידוש צריך להכיל לפחות רביס הלוג יין אבל לשתות לא צריך לשתות את כל הרביס אלא מספיק לשתות מלוי לוג מוב מלא פיו וזה נמדד כל אחד לפי פיו אבל רבי זה השיא אם בלא לוג זה יותר מרבי או לא צריך לשתות יותר מרבי לפעמים זה פחות מרבי הגודל פי גודל והקטן לפי קוטנו ומה השיעור שם אלוי לוגוב אומר המשת בורו שצריך שיעור חשוב שתיי דעתו על ידי זה וכשאדם שותה מלוי לוגוב מתיישב דעתו כמו שוראים בהלכות יום כיפור שזה ה שיו לחיוב בם כיפר שאדם שותה מלא לו גמוב ואם הוא לא שתה הוא לא יצא ידי קידוש אומר המכב צוריך ליטוס מקוס של קידוש כמל לוגוב אבל לא מלוי לוגוב אלא כמל לוגוב דהיינו כל שהסלק לצעד אחד בפיו וירו מלוי לוגוב מסלק את הכל לצד אחד אז ייראה שהצד הזה מלא אז מספיק לא צריך מלוי פיו ממש משני הצדדים מובה כם מגרשה הז בו שגם ש מקדש כמה פעמים בזה חזה לכמה אנשים הוא עובר מחלקות בית חולים למשל צריך בכל קידוש לשתות מלוי לוגוב בשיעור זה די אפילו אם גדול שמחזיק כמה רביעי ות וזה רק מיעוט מהכוס לא אכפת לי עכשיו כמה זה בודום בינוני ו רובו ש רביס לא כתוב בדיוק כמה רוב 60% או 80% לא כתוב בדיוק אבל כמובן שבאדם גדול זה יותר לא צריך יותר מריס באדם קטן זה פחות ודה אומר המשת ברו שיעור רביעית הוא כמעט מלא שתי קליפות עם ביצה ה בינונית של תרנגולת והוא שיעור ביצה וחצי עם הקליפה כי לוג זה הרי שישה ביצים כמו שכתוב בגימור אז רביעי סלו זה בי צוב א חצי עכשיו יש ידוע שיעור חזוניש ושיעור רב חיים נוה זה לא התחיל אז זה כבר התחיל לפני זה הם פשוט יותר ררו את זה על פי המידות שבזמנינו אז השבור כ מביא צלח שיש מחמירים מאוד בעניין השיעורים כי יש סטירה לזה שיש עוד עוד דרך לחשב על ידי האצבעות והם הוכיחו הצלח ועוד שהביצים נתקנו בזמנינו למחצית ממה שהיה בזמן הגימור ולפי זה רבי סלו זה לא ביצה וחצי אלא שו ביצ וכן אמז שהוא כחצי ביצה אז זה גם כפול ובמידות זמנינו לפי השיעור הרגיל אז ביצה זה 57 סמק ורביעית שהא ביצה וחצי זה 86 סמק וזה גימטריה כו סמ אבל חזוניש מחמי כצל ומחי שזה 150 סמק שזה גימטריה אוגון מביא שברו הוא כתב שנכון לחוש לדבריהם לנין קידוש של לילה שד לשתות את השיעור הגדול ל כל פונים ראה לכתחילה שיחזיק כשני ביצים דהיינו ריז כשיעור של שני ביצים לפחות לא שלושה לפחות שניים והשתייה אפילו שהכוס גדול בכל מקרה זה כמל לוגוב שלו זה לא קשור לשיעורים עוד נקודה אומר המשת בו את השיעור הזה ש בלו לוגוב שזה לקובה צריך לשתות בלי הפסק הרבה בינתיים דיינו שלש מתחילת השתייה סופה יותר מכדי שתיית רביס וזה מובא מאשר צו מסר שנמדד לפי הדרך שבני אדם שותים שאינם שותים את כל בבת אחת אל בשתי פעמים ש מדה דרך ארץ על קול פונים יש שיטה מכילה יותר שמספיק לשתות תוך כדי אכילס פרס שזה ארב דקות ש קות תשע דקות כמה שיטות לפחות על זה יחמיר ואם הפסיק ושתה לאט לאט בשעה יותר מקדחי ס פרס גם בדיעבד לא יצא וצריך לקדש מחדש וצריך להיזהר בזה בפרט בבוקר אלה שמקדשים על יש שקשה לשתות אותו בבת אחת אז צריך להיזהר ת את בלו לומוב לפח בשיעור שכדי הילס פס עד כן הדף הימי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה