איזו עֵדות ראוי שיעידו עשרה עדים לפחות?- רס"ח ה' - י"א
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
איזו עֵדות ראוי שיעידו עשרה עדים לפחות?- רס"ח ה' - י"א
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סמן ר מכס סעיף סעיף זה זה בעצם המשך של הסעיף הקודם שלמדנו שתפילת חול של התפלל בשבת אם הוא לא הזכיר בכלל שבת הוא לא יצא אז מה הוא צריך לעשות תלוי היכן הוא עומד אומר המכב טו ספ של חול בשבס ולא יזכר של שבס כי אם הוא הזכיר הוא יצא אם אוקר גלוב חוזה לראש התפילה ואם לא קר אף על פי ש פילסו אינוז א לשל שבס הוא חוזר לברכה האמצעית לא צריך לחזור לראש התפילה המשור מציין לסמ קיז שם מתר שאם הוא כבר אמר רצ החרון שאחר כך הוא כבר לא אומר חנונים אז כאילו שרגלו מוסיף המח ואפילו זכר קדים שכ ששבת וצריך להזכיר שבת ו צב כתי דשים ולכן כן יחזור לברכה האמצעית או בדיעבד אם הוא עשה כך שהוא הזכיר זאת ברצי וצו אפילו שלא עכר את רגליו אבל כותב הגרח קניבסקי שיתכן שדווקא אם הוא קלל זאת ברצי לא אם הוא קלל זאת במודים שאז הוא כן יחזור לברכה אמצעית האם כבר או כרגע הגלוב אז לא משנה אם הוא הזכיר ברצי או בסמול במודים בכל ברכה שהיא למדנו בסעיף הקודם שכן שוא הזכיר שבס יצא בדיעבד סיבו הלכה שכבר הזכרנו בשיעור הקודם התו בתפי שב חליף של זו בזו למשל בשחרית הוא התפלל נוסח של ערבית או של מנחה אינו כוי זה כי עיקר ברכה רביעיית רצא חוסנו וזה שווה בכל הברכות ש שבס אבל דווקא שסיים את הברכה דהיינו אמר ברוך אתו השם אם נזכר לפני זה אז פוסק וחוזר לראש הברכה ששייכת לתפילה זו בשונה מ שהתחיל ברכה של יום חול שאז שייך ברכה הזו כמו שדיברנו בתחילת הסימן אבל כאן לא שייך אז חוזר לנוסח של התפילה הזו יש אומרים וזה פלא כי זה לא ישור מזה מוסכם שאם יחליף של מוסף בחרס או החרס בשל מוסף חוי זו מוסב בחרס הכוונה שבמקום מוסף למשל הוא התחיל שכריס אז כיוון שלא נזכר שם עניין קורב מוסף אפילו שהוא הזכיר שבת אז זה לא שווה כלום אז דינו כדי ליל אם הקר רגליו חוזר לראש התפילה של מוסף אם לא הקר רגליו חוזר לתיקן טובוס כותב החי ודון אם נזכר אחרי שסיים ברכה אמצעית מקדש ה שבוס לפני שהתחיל רצי אז לא צריך לחזור אלא יומר ונסה לפנח קורב מוסף ויצא בזה אם יש לו ספק אחרי תפילת מוסף האם הוא התפלל באמת מוסף או שהתפלל שוב שכריס הור כ מכמה פוסקים שלא צריך לחזור ומה זה האופן השני החרס במוסף דהיינו שהוא התפלל באחת התפילות של שבת את הנוסח של תיקן טו שבוס משל ב שכריס וכוונתו הייתה לשם שכריס אפילו שהזכיר בברכה מעניין שבס בכל זאת חוזר למה כי הוא הזכיר את המוסף ועדיין לא הגיע זמן מוסף אז זה שקר לפני המקום אז דינו גם כן כדי לאל שאם נזכר לפני אש רגלה בכל מקום שהוא עומד אפילו באמצע הברכה מג אחרונות פוסק באמצע מתחיל לשמך מויש בכיס ואחר כך מתפלל מוסף כרגיל ואפילו שהוא חשב שכבר התפלל שחי תכוון למוסף לא אכפת להשתמש בשלושת הברכות הראשונות לשם שכריס אבל אם מקר רגליו חוי זה לראש מתפלל תפילה אחרת כהוגה לשם שכס אבל מוסף לא צריך להתפלל אם זה קרה בבוקר כי מקסימום התפלל מוסף לפני שכס בדוד יצא ואפילו שהוא חשב שהוא מתפלל שריס למה יס הוא התפלל מוסף סעיף ז כאן נראה למדנו בתחילת הסימן שתפילת לחש במירב אומרים ויכולו אבל אחרי זה כולם אומרים ביחד שוב ויכולו וכמה מטרות יש לדבר אומר המכב חוזרים הציבור לאמה ויכולו למה קודם כל משום יום טב שחלש בשבס שאז מתפללים תפילת יומת מזכירים ש שבס שאין אומר מיס בפילו אז לא אומרים ויכולו אז צריך שהציבור ימר אחר כך ויכולו לקיים את העניין שדיברנו בתחילת הסימן ואגב כן אומרים כבר בכל שבת כך וגם מטרה שנייה לאצ מי שאי ידע מי שלא יודע להתפלל אז תפיל הסס לא מתפלל אין חזוס הש סס רוס א יכולו מהיה איתו אז כך הוא ישמע חזן השמע מהציבור ואומר מסו בכול רום ו מעומד לפי שבזה אנחנו מעידים לקדוש ברוך הוא במס ברייס ודין הידין בעמידה אפשר להשען על שולחן כמו שמובא כאן באי חסס גם כך כנכסי עומדו שני אנושים וטוב לומר אותה ביחד בציבור דידה שלמה בן מניין לא הקדוש ברוך הוא לכל פה אני לפחות יהיו שניים החזון איש כותב שלכן צריך בקל רום שבכך כאילו המכריזים מידים לפני כל בולום כי ששום מוסה השם אס השמיים וס אורץ אם הוא כבר אמר ויכולו הכן שהוא התפלל אחר כך הוא נכנס לבית כנסת אחר ו הוא שומע שאומרים שם ויכולו כותב הגרח קניבסקי שאינו חייב לומר עם בם פעם נוספת אבל אולי טוב שיאמר מי שהתפלל 18 והתחילו הציבור לומר ויכולו כותב הגשה הזובור שאם הוא נמצא בלקין צו הוא כבר אריו לרצון יאמר איתם כ זה שייך לתפילה אם הוא מחזיק עוד לפני החול שתפילת הלחש ימת יומר זאת ביחד עם הציבור הוא יאמר בלחש וכך הוא יצא גם את העניין לומר עם הציבור ואחרי התפילה יאמר לבד ולא צריך לחפש אדם נוסף לומר איתו מביא מאמת המשת בור מחלי קס הפוסקים יחיד שבל ביחידות האם הוא חוזר לומר ויכו לא לא יש אומרים שלא כן עדות ליחיד יש אומרים שיאמר אבל לא צריך עמידה וטוב שיאמר אבל לא יתכוון לשם עדות אלא ככר בתרו כותב המת מוישה אם שכח לומר ויכול בית הכנסת יאמר את ה ויכול קידוש מעומד ומנהג לומר תמיד את יכולו בקידוש מעומד סעיף ח כן נלמד בדרך כלל אין חזור ששעת באריס כי תפיל סאריס רשוש אבל בזמנם בתי הכנסת היו מחוץ לעיר היייתה סכנת מזיקים אז ביום חול יכול ללכת עם נר וכדומה בשבת אלה שהתחרו עד שהם תארגנו עם שבת והם יבואו מאוחר יתחילו מאוחרת התפילה יגמרו הציבור כבר יתפזר ום יצטרכו להלכת הביתה לבד לכן תקנו להעריך קצת את התפילה אומר המחבר ומר שלי צח שבע קיצור של שבע ברכות של 18 חזרת הש מקוצרת בת השם שים ור וכו אפילו שכיום אין את העניין של מזיקים התקנה נשארה על עומדה אומר המכב ואין הונ רק לציבור מצמ בס בס מתחיל מגע ז ברשי כג הציב לאמר שח ציב מגש פסיכ חסי אבל אומר המשת כיוון שעיקר התקנה הייתה שהשליח ציב ברך אותה לכן נראה פשוט שמה שנוהגים באיזה מקומות שהשליח ציבור אומר בכלם רק עד כ שמיים וורץ אחר כך אומר בלחש גנו ציבור לא אפה הם עושים אלא אחרי ששמו הקהל יתחיל החזן בכל מוגן אובוס סעיף טס יום ט שחס בשבס אז אומרים ברקס מ שבע לגבי פסח לוכ אבל אין מזכר של יום אומרים את אותו נוסח כמו כל שבת כי לא נוע אלא בשבת ואפילו בשבת נה חובה מצד הדין רק שתקנו משום סקונה אז מה שתקנו תקנו לא צריך להוסיף סעיף י כיוון שאמרנו שכל ענין בני סקונה אז זה לא שייך רק בבית הכנסת לכן כשעושים מניין בבית בשבע ברחות בית אבלים אין זק כל שכן א שמתפללים מפרקים מנין בבית אבל כשיש כיות על איזה ימים להתפלל בבית במניין יש להם פת כמו בירידים זה דומה כנס קבוע ואומרים כותב מוגו בשם רד וז אלה שנוהגים לאומרה בכל מקרה גם שמתפללים בבית אין למחות בידם וכך יש מנהג בירושלים הפרגוד מפקפק בזה כדי סופק ברוח לותו סעיף יא יש ראשונים שסוברים שאם שבת מוצאי יום טב אז כולם הגיעו מוקדם כ היה יום טב אז לא אומרים המכב פוסק אב בש בשח היום טב אומר ברוכו מן שבע עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה