אֵילו מאכלים צריך לאכול בסעודת 'מלוֶה מלכה'?- ש'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
אֵילו מאכלים צריך לאכול בסעודת 'מלוֶה מלכה'?- ש'
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סימן ש' שיסד שחצ שב וביחד כאן נלמד את מצוות סעודה סמ ומלכה והעניין הוא מביא המשת כשם שצריך לכבד השבת בכניסתה כך צריך לכבדה ביציאתה כשם שאדם מלווה את המלך בצו מן היר וגם מצ יום טב נהג החזון לאכ למלק מובא כאן חידוש מרבה שאם האריך בסעודה שלישיית ונמשכה עד הלילה לא צריך חו ומלכה כותב המ אפרים שכוון מחשבתו שתעל ל הסעודה הזו גם לסוד ומלכה הוא מוסיף שכיוון שעל פירוב נמשכת סעודה השלישית עד הלילה לכן יש תמיד חומים שאינם נזרים בסוד המלקה ומסתפקים באכילת מני תרגמה או פירות אחי אבדולה אומנם בתר שב י דובד כתבו שאינו יוצא בזה ידי חובה הקפ החיים כותב שעל פי סוד צריך לעשות סעודה רביעית בפני עצמה ונעבור לדברי המחבר לאולם יסדר אודם שחצו שבס כדי לל השבס אפילו אין צורך א קזיס אב בכל זאת צריך לעשות סעודה מכובדת לפרוס מפה על שולחנו למדנו בסר שם הרבי שמפה תהיה עד אחרי אודולה אז אם הוא כבר הסיר את המפה הוא פורס אותה בחזרה לכוון למלכה לכן שאר הדברים הנהוגים אצלו בעריכת השולחן אבל הוא לא מחוייב לבשל תבשילים ולהכין יותר מה שצריך לאכול ומשמע בגימור שיקבע הסעודה הזו על הלחם לכתחילה כמו בשאר סעודות של שבת וגם משמע שטוב לכתחילה להדר אותה בבשר בשער תבשילים אם יש לו ואם אין לו או שהוא חושש לאכילה גסה למשל בקיץ שכבר כל שולה ה שלישית מאוחר לפחות יקיים במזו הקופונים בפירות ומטעם זה שאמרנו שצריך לכבל את השבת ביציאתה נראה שטוב לקדימה כדי שתהיה סמוכה ליציאת השבת ומינו תעיב עדיין לאכול מה נכון הקופונים שסוג מלאכה בקבע עד שיקיים סעודה זו ושרת שוב משמע שאין כדאי בכל אופן לאחר יותר מחצות הלילה המקור מארי זל שעד חצות הלילה איש עדין גדוש הששה ולכן לא אומרים וידוי אמרו הקדמונים שיש עבר באדם וניס חו ישמו וזה העבר נשאר קיים בקבר עד אי חי הסמסים אפילו אחרי שרכבו בו כל העצמות והעבר הזה לא נהנה משום אכילה רק מסו המלכה אז למסה מובע כאן נידון גדול לגבי נשים הפמ גודים טוען שגם לנשים ראוי לאכול סודה זו כי הם צריכות לקום בתחי הסמסים א הוא מביא שגנבו מציין לסרק א אז ביר הפרי מגדים שקמ את המגבון שם רואים שסודה שלישית הם חייבות ז אומרת שמלקה הם לא חייבות מדח המכס שקל כותב להפך שקת המוגן אברום שנשים חייבות שכמו שרואים שהם חייבות בסעודה השלישית שלכל דיני שבת איש ואישה שווים אז כך גם למלק הם חייבות וכך כותב הכף החיים מדוח שבס כותב שאפילו שכל הטעמים שאמרו ע הסעודה הזו שייכים גם בנשים ליווי השבת הנאת העצם למסה כיוון שמצ בפני עצמה היא לא ממצוות השבת ממצד רבו שזמן גרומה אז נשים פטורות מזה כותב המשור שמכל מקום סעודה זו היא לא חובה עליו כמו שלושת הסעודות של שבת כ לשלוש הסעודות של שבת יש הסמכת בפסוק וזה רק מצווה בעלמה ונ כמנה אם אין לו מספיק לכל הסעודות אז ודאי ששלוש סעודות השבת קודמות למלו מלכה כמו כם מובא כם ברל אוכל היל שאם יש לו לחם שלם בפרוסה אז יקח את הלחם השלם לסעודה השלישית ואת הפרוסה ישיר למלכה כיוון שסעד השבת חשובות יותר ולא כמו שיש טועים בזה מטעם זה שליווי השבת כותב משתבר יש נוהגים להרבות נרות במוצאי שבת יותר ממות החול בזמנם הטורה הייתה מנרות ביום מכובד מרביעים יותר נרות אז גם מוצאי שבת מרביעים יותר נרות ונוהגים גם כן לומר פיוטים וזמירות איבדו וכאן סיימנו בסיעת דשמיה את כל סדר היום של שבת סיבן הבאה נעבור למלוח שבס עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה